welke kleur tuintegels?

• Yvonne

Ik heb onlangs een nieuwe tuinset gekocht: gevlochten en van kunststof. De set is donkerbruin en valt qua kleur een beetje tegen. Ik wil namelijk een moderne tuin gaan aanleggen. Het liefst met grijze tegels en grind. Is dit een leuke combinatie met het bruine tuinsetje? Is het beter om donkergrijze of lichtgrijze tegels te nemen?

Wie kan mij helpen???

• Hinke

Als je het beslist bij deze tuinset wilt aanpassen, dan zou ik eerder voor beige/okergeel of een andere warme kleur kiezen dan grijs. Ik denk dat donkerbruin en grijs elkaar niet echt versterken maar juist erg grauw worden met elkaar. Het handigst zou je misschien wat kleuren tegels op zicht mee kunnen/mogen nemen?

Grind is er wel in verschillende soorten en kleuren en dan bedoel ik niet split maar echt grind. Ook grind is er naar geel neigend in plaats van naar grijs.

Succes met je keuze. Hinke.

• N

Mee eens Hinke, bruin en grijs is geen mooi combi. Zoek het in de gelige/roodbruine tinten. Geeft meteen ook iets mediteranees. Een poos geleden zag ik in een tuin een soort halfverharding dat je ook wel in het zuiden als trottoir gebruikt ziet. Is iets tussen zand en split in en is gelig van kleur. Stond erg leuk en geeft meteen een zuiderlijke sfeer.

Nina

• Margriet

De kleur van de tegel zou je niet aan de hand van de kleur van een tuinset moeten aanpassen.

Kijk naar je huis en wat daar goed bij past. De verharding in een tuin zijn de “grote” dingen. Een tuinset is meer een variabele.

Gr. Margriet.

• Yvonne

Bedankt voor jullie reacties! Mijn huis is erg modern en heeft vooral grijs en wit. Ben niet echt enthousiast over creme-kleurige tegels…. Ik zal er eens een paar meenemen om te bekijken. Nogmaals bedankt!

• N

Ja maar als ik het goed begrijp heeft ze de tuinset al gekocht. Misschien dat het nog geruild kan worden voor zwart of grijs.

Nina

• carin

Ik ben het met je eens, Yvonne, dat crème en geeltinten niet de moderne uitstraling bieden, die jij zoekt. Mediterraan is toch iets heel anders dan modern en strak. Nog afgezien dat gele stenen in ons klimaat in de winter overwegend een groene uitstraling geven.

Ik zou eens in een tuinblad kijken naar voorbeelden. Ik denk dat de combinatie lichtgrijze steen en donkerbruine meubels best kan. Ik zou niet kiezen voor een donkergrijze steen, want dan wordt het te somber en te weinig contrastrijk met je meubels. Qua halfverharding zou je kunnen denken aan flachkorn. Dat is een grindvorm met alleen platte steentjes, die overwegend grijze steentjes bevatten, met hier en daar wat bruin. Loopt ook heerlijk, veel beter dan normaal grind.

Succes met je keuze. Carin

• Yvonne

Ja, dat idee had ik ook: lichtgrijs met donkerbruin zal beter staan dan donkergrijs met donkerbruin. De set heb ik inderdaad al gekocht. Een uitverkoop en dus geen keus meer of mogelijkheid om te ruilen. Misschien een idee om de kussentjes lichtgrijs te maken, net als de tegels….Wederom bedankt!

• Hibiscus

Eens met Margriet. Dat tuinsetje staat over enkele jaren weer bij de Kringloop maar die tegels liggen er als het goed voor “eeuwig”.

Kies de tegels die bij je huis passen. Verkoop desnoods je nieuwe setje met verlies of geef het in de familie weg voor een vriendenprijsje en schaf een andere set aan als dat zo nodig bij je terras moet passen.

Hibi.