Snoeischaar scherp houden ?!

• Hibiscus

Dit is even een domme vraag maar hoe kan ik mijn snoeischaar zelf weer scherp maken ? Het is een Wolf-garten en de beste die ik ooit gehad heb ! Ik zou hem niet graag zomaar vervangen maar sinds ik mijn vingertop er af gesnoeid heb, is ie zijn scherpte kwijt.

Hibi.

• anneke Im

ik laat mijn snoeischaren slijpen bij de vakman,

die het gereedschap ook verkoopt en ik heb ze 20jaar

.Zolang als ik een tuin heb

Ben er zelf ook erg zuinig op maak ze ook altijd schoon na gebruik.

Ik heb er drie .groot middel en klein en na het najaarsnoei kijk ik of het nodig is om ze te laten slijpen .Kosten zijn € 5,00 per stuk maar dan door een vakman

Anneke

• Hibiscus

Ik heb ook al zo'n ouwerwetse “scharensliep” gezocht maar kan niemand vinden. Helaas komt mijn schaar van Intratuin dus onderhoud zelf regelen.

Hibi.

• anneke Im

Kijk eens bij een goede ijzerwaren en gereedschapzaak die doen ook het slijpen van zagen en beitels enz suces Anneke

• paula

Wees daar voorzichtig mee!!! Ik heb eens bij de lokale ijzerwarenhandel mijn dure stoffenschaar laten slijpen. Ik kon hem daarna gebruiken om papier te knippen. De punten pasten niet meer op elkaar, veel te veel weggeslepen. Vraag terdege dóór of hij ervaring heeft in slijpwerk

Paula

• de Haan

Ik doe het zelf met een wetsteen

• Hinke

En ik laat het mijn broer doen:-) Ik ben veel te bang dat ik mijn schaar kwijt raak, heb hem als meisje van 15/16 gekregen van mijn vader toen ik net mijn eerste baantje bij een bloemist had en dat is bijna 40 jaar geleden:-):-)

Hinke.

• veralie

Laat het mijn vader altijd doen, die al een aantal jaren erg tevreden is over een handig hulpje: http://www.dewiltfang.nl/35040-artikel/Snoeischarenslijper.html?

Heb onlangs gemerkt dat die net zo goed werkt als de traditionelere methoden en mijn composthoop was heel blij met die stroom bloed LOL

Veralie

• Hibiscus

Dankjewel voor de tips !

Ik denk dat ik eens achter Veralie haar Wiltfang aan ga. Ik heb nog 9 vingertoppen over dus dat komt helemaal goed. :D

Hinke, mooi verhaal, je mag met recht trots zijn !

Hibi.

• Hinke

:D Mijn vader is al bijna 19 jaar geleden overleden, anders zou hij hem vast nu ook nog voor mij slijpen. Ik gebruik de snoeischaar nog altijd in de tuin en als ik hem dan eens ergens neerleg en ik ben hem even ‘kwijt’ dan ga ik net zo lang zoeken tot ik hem weer heb. Eigenlijk zou ik hem apart moeten leggen, maar gebruiken is natuurlijk veel fijner:-)

Hinke.