zaden wisteria (Paula)

• Teuni

Paula, nog bedankt voor je zaden. Wat denk je, zal ik de wisteria peulen er af halen? Ik denk dat ze wel volgroeid zijn. Je moet ze dan laten drogen en als de peul helemaal droog en bruin is gaan ze vanzelf open. Ik laat er sowieso ook nog hangen en ben dan benieuwd wanneer ze bruin worden of indrogen.

gr. Teuni

• paula

Ja, denk je dat ze eraf kunnen? Narijpen kunnen ze bij mij wel. :)

Alvast heel hartelijk dank.

Paula

• mw.lutetia

over het geheel genomen bloeien zaailingen van zulke planten niet zo makkelijk!luut

• Teuni

Bij mij kwamen na 3 jaar een paar knoppen en ieder jaar komen er steeds meer bij.

Dus valt hier erg mee.

gr. Teuni

• ann

Dat is dan nog snel Teuni. Ik had ook ooit een zaailing gekocht maar na 5 jaar nog steeds niets. Deze groeide ook niet erg hard. Nu heb ik vorig jaar een gekocht die in bloei stond en deze doet het goed, groeit als een gek en heeft dit jaar al tweemaal bloemen gehad.

Ann

• Plantadvies

Er bestaan verschillende soorten Wisteria`s. Wisteria floribunda bloeit pas na circa 10 jaar. Zaaien is niet aan te raden omdat het vaak jaren kan duren voordat deze planten gaan bloeien. Sommige gezaaide planten gaan nooit bloeien. Het is altijd leuk als een zaailing wel bloeit. Proberen waard dus.

Plantadvies

• paula

Vind ik ook!!

Paula