Wanneer kan ik het beste koemest korrels weer strooien, nu of toch maandje of 2 wachten? Ik zag ze weer bij Aldi die grote emmers.
Koemest kun je eigenlijk altijd wel gebruiken maar ik mest in oktober/november alleen de rozen nog met een flinke laag koemest. Dan mest ik pas weer in maart met cultura en de rozen met rozenmest.
De planten moeten nu een beetje de groei laten voor wat het is en door nu te mesten bij deze nog vrij hoge temperatiren krijgen ze toch weer een groeiprikkel.
Als je het wil gebruiken als grondverbetering op een nieuw of leeg stuk kun je nu best strooien en inwerken.
Nina
ik wilde het meer als grondverbetering doen en met name dat het herfst/winter klaar word. Ik wil niet veel in de grond wroeten in het voorjaar ivm bollen die opkomen. En als ik dan mest moet inwerken trek ik het kapot.
Maar goed dan geef ik ze vh weekend mest en de buxus ook nog een laatste hand. Maar dan kan ik geen kalk en mest tegelijk doen of wel? Ik heb mest vd Asef spec. voor buxus en andere hagen. De randjes de buxus is gel, bijna altijd al maar goed vandaar de kalk.
Die gele randjes bij buxus wijzen inderdaad op gebrek. Hoewel wat laat kun je ze nog gieten met een in water oplosbare mest. Over de hele plant. Via het blad neemt de plant dit nog op. Zelf gebruik ik hiervoor altijd gewoon pokon, en dan in poedervorm. Veel voordeliger dan die vloeibare. Gewoon oplossen volgens doseervoorschrift in lauw water. Nu veel mesten heeft nog een groeispurt en die jonge loten verdragen niet zo goed de kou (als die ooit nog eens komt d:d:)
Bollen mest je na de bloei, als het loof afsterft en de nieuwe knop moet worden gevormd. O ja, in okt/nov mest ik ook de kerstrozen, die gaan immers in januari al bloeien.
Nina
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?