terras aanleg

• Toos Heeffer

Als wij ons terras aanleggen van natuur steen wordt ons geadviseerd om dit af te laten lopen voor water afvoer. Wij vinden een centimeter per meter echter heel veel. We hebben namelijk een terras van 10 meter lang. Dus het verschil wordt dan 10 centimeter.En op 9 meter bevindt zich een deur waar dat dan een verschil bij de drempel komt van 9 centimeter. Hoe dit op te lossen?

• N

Ik zou het in ieder geval niet richting die deur af laten lopen. Soms kan het enigsinds “bol” gelegd worden zodat het aan beide kanten aan de zijkanten afwatert. Vraag anders eens een goed advies aan een stratenmaker. Een slecht gelegd terras is een ergernis. Er blijft dan steeds water op staan.

Nina

• Miep

Het is een goed idee om je terras af te laten lopen van de deur af. Je moet er niet aan denken dat bij een grote bui, je huis volloopt met regenwater en prut. Einde vloerbedekking zeg maar.

1 cm per meter is niet abnormaal.

Je kunt misschien het beste eens een vrijblijvende offerte en idee aanvragen bij een goede stratenmaker.

• Irma

Ik heb tegen de achterpui van mijn huis een terras van 8 bij 9 mtr, van chinees hardsteen van 60x60cm en 1 cm per meter afschot is normaal.

Je zou eens kunnen overwegen om het terras naar het midden af te laten wateren,

en dan maak je in het midden een zinkput of een normaal putje. Je hebt tegenwoordig veel modellen putjes.

grts Irma