Welke plant is dit ???

• Katja M.

Mijn moeder was hier vandaag op bezoek en bracht twee stukjes mee van een plant hier in de buurt in een plantsoen. Die vindt ze heel leuk, had ze het al eerder over gehad. We hebben geprobeerd hem met een flora te determineren, maar omdat het natuurlijk geen wilde plant is, vonden we hem niet. Weet iemand van jullie misschien wat het is ?(ben net even er naartoe gelopen om wat foto's te maken)

Groetjes,

Katja

• paula

Zijn die foto's allemaal van de zelfde plant?

Ik weet overigens ook niet welke het is.

Paula

• Hibiscus

Is hert een stadsplantsoen ?! Dan zou je kunnen informeren bij je gemeente. Soms weet de groendienst je wel te vertellen wat voor planten ze waar hebben staan.

Hibi.

• Katja M.

Ja, het is in een stadsplantsoen en het is allemaal dezelfde plant. Dat roodachtige zijn de zaaddoosjes. Als hier verder niemand weet wat het is, zal ik dat misschien wel eens proberen, bij de groendienst. Zie er alleen tegenop om te achterhalen wie ik daarvoor moet hebben, want die planstoenmedewerkers die weten van niks, dat weet ik zeker :)

• ann

Zou het niet een of andere Hypericum kunnen zijn? Meestal zijn het vrij gangbare soorten die ze aanplanten.

Ann

• de Haan

Zoek eens op Weigelia

• ann

Via het zoeken op Weigelia uitgekomen bij DIERVILLA sessilifolia. Volgens mij is dit hem.

Ann

• Katja M.

Ja, dat is hem. Heel erg bedankt voor het zoeken ! Had zelf al tijden zitten zoeken via Google maar kwam er niet uit. Nou, ga ik meteen m'n moeder maar even blij maken met een e-mail :)

Katja