recept (zoete) courgettetaart

• carla

En hier het recept van de courgette taart.

Benodigdheden

100gr grofgehakte walnoten

2 courgettes

3 eieren

200gr rietsuiker

100ml milde olijfolie

200gr gezeefde bloem

1 zakje vanillesuiker

1 eetlepel koekkruiden

zout

1 zakje bakpoeder

Oven voorverwarmen op 175 graden. Walnoten in droge koekenpan kort roosteren en op een bord laten afkoelen.

Courgettes wassen, droogdeppen en grof raspen. Courgetteraspsel in een zeef laten uitlekken, vocht er zoveel mogelijk uitdrukken. Courgette droogdeppen.

In een kom eieren, rietsuiker en vanillesuiker met mixer of garde luchtig kloppen.Olie erdoor kloppen. In een andere kom bloem mengen met het bakpoeder, de koekkruiden en 1 theelepel zouit. Bloem luchtig door het eiermengsel scheppen. Courgette en walnoten door het beslag mengen. Beslag in een ingevette en met bloem bestoven springvorm scheppen en op het rooster in het midden van de oven zetten. De taart ca 1 uur en 15 minuten bakken totdat de buitenkant lichtbruin is maar de taart van binnen nog niet helemaal droog is.

Vorm uit de oven halen en de taart 10 minuten laten afkoelen. Indien nodig langs de zijkant en mes halen en op de taart een rooster of plank leggen, samen voorzichtig omkeren en verder laten afkoelen. Eventueel garneren met slagroom.

Eet smakelijk!!

Carla

• Mike

Dank, Carla. Nooit geweten, dat je van courgettes ook zoete taarten kunt bakken. Een aanwinst in mijn receptenverzameling! Gelukkig heb ik nog 2 stukjes hier staan, - die gaan we morgen lekker oppeuzelen!

Mike

• Margriet

Ja, ik vond dit echt zo'n verrassende taart!

Courgette, je hebt een bepaalde verwachting en bij de eerste hap denk je: Huh? Wat proef ik nu allemaal?

Echt lekker, Carla. Ik vind hem zelfs leuk om bij een etentje als dessert te serveren. Echt heel apart met die koekkruiden!

Groetjes, Margriet.

• anneke Im

Ik heb a.s zaterdag een reunie van alleen nichtjes van mijn moeders kant

in Heemstede .

Ik maak deze taarten, alle drie voor de lunch, die mijn zusjes

en ik ,de nichtjes aanbieden .dit is 1keer in de vijf jaar als mijn nicht uit Australië overkomt voor 6 weken . Hopen op mooi weer !

alle taartenen hapjes en soesjes , waren heerlijk en de soep recept mis ik nog Mike.

De tuin die ik zei tegen jou in Heerde , die staat bij jouw boek op blz 80 .

prachtig boek ,Piet zat er gauw in te lezen .hij zegt dat wordt volgend jaar, maar een paar gaan kijken .Fijne dag het word hier nu droog , Anneke

• carla

Die zelfde reactie had ik toen ik hem jaren geleden voorgeschoteld kreeg van mijn schoonzus.

Dit was de 1e keer dat ik hem zelf maakte en hij was goed gelukt al zeg ik het zelf.

Heb jij ook het recept nog van de olijftaart want die vond ik ook erg lekker.

Ook leuk voor een lopend buffet zoals Anneke noemde want ook bij mijn moeder passen we niet allemaal meer rond de tafel. En zetten we allerlei lekkere hapjes op tafel, voor ieder wat wils en dan is het soms echt een stormloop. (er zijn altijd wel mensen die zich niet kunnen beheersen….en nu heb ik het niet over mezelf hihihih)

Ik vond het echt weer een heerlijke dag en kan hier wel weer even op teren hoor.

Carla