zo blij

• anja

hallo allemaal.

eerst fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad bij mike.

maar mijn weekend kon ook niet meer stuk.

vrijdag kreeg ik goed nieuws te horen.

de eikeboom die bij ons in de voortuin staat mag er na zooooooooo vele jaren eruit!

ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik hier mee ben.

velen van jullie zullen wel zeggen jammer daar gaat weer een kostbaar bezit.

maar voor mij was de boom een regelrechte ramp.

toen ik de brief binnen had gekregen heb ik hem 5 keer over moeten lezen

en elke keer kwamen er waterlanders kon het niet vatten.

geen angst meer bij onweer, geen donkere voortuin meer, geen dikke ogen en ook geen gevoel dat mijn keel werd dichtgeknepen ondanks de medicijnen die ik hier voor moest slikken. Oeps daar komen de waterlandersweer.

luitjes echt nogmaals ik kan niet vertellen hoe gelukkig ik ben.

en nu kan ik de voortuin inrichten zoals ik hem wil met veel bloemen wat zal dat mooi staan.

groetjes van een dol gelukkige anja

• paula

Kan me heel goed voorstellen dat je zo blij bent!! Allergieën van een boom vlak voor je deur en dan ook nog zoveel licht verlies. Soms vraag ik me af wat de mensen bezielt om een (in de toekomst) knoepert van een boom in de tuin te zetten. En dan ook nog een eikenboom, die verzuurt de grond met zijn blad, dat slecht verteert. Nog niet te spreken over de eikels die allemaal kiemen als je er niks aan doet. Begrijp me niet verkeerd!! Als je de ruimte hebt, en met dat soort bomen praat ik over heel veel ruimte, dan is een eikenboom een geweldige aanwinst. Maar niet in een (stadse) voortuin.

Paula

• anneke Im

Soms moet dat wel eens gebeuren dat een boom plaats moet maken voor iets anders .Een eikenboom kan best groot worden en zeker voor een kleine voortuin . Nu kan je de tuin leuk maken met mooie bloemen en struiken dat geeft toch ook een heerlijk gevoel . Een mooie tuin doet wonderen met je zelf en voor anderen. geniet ervan Anja

Anneke

• carla

Anja, ik ben blij met je hoor. Ik kan het me zo goed voorstellen. Als ik langs een tuin rijdt waar je de ramen niet eens ziet door de bomen en/of struiken krijg ik het al benauwd. Zou zo niet kunnen leven, ik moet licht om me heen hebben.

(vandaar dat ik swinters ook lichttherapie nodig heb,ik word daar echt depri van)

En ook van allergièn weet ik alles af.

Meid, wat zul jij blij zijn! En wat een heerlijke plannen kun je nu maken.En die waterlanders zijn van geluk dus laat maar stromen, dat lucht maar weer op.

Hou je ons op de hoogte van je plannen? Het is altijd leuk om te zien hoe iets nieuws gaat worden.

Carla

• Hibiscus

Ik ben gek op bomen en elke boom die gekapt wordt is er 1 teveel. Maar ik ben blij voor je want zo zou ik ook niet kunnen leven. Ik weet niet waar je woont maar ik wil wel bloemetje doneren om je op weg te helpen !

Doe mij een plezier en neem afscheid van je boom. Het is en blijft een levend wezen en heeft er niet om gevraagd daar te staan noch om gekapt te worden.

Hibi.

• Goof

Geweldig nieuws , maak er maar een mooie tuin van waar je van kunt genieten ,en die boom snel vergeten er staan er nog genoeg.

Goof

• maria

Eikebomen zijn helemaal niet zo waardevol hoor, ze schieten hier als paddestoelen uit de grond en ik maai de jonge boompjes alsof het gras is!!!Dus van harte gelukgewenst ermee dat je hem mag kappen. :)

Maria

• Hinke

Heerlijk Anja, kan me heel goed voorstellen dat je blij bent dat hij weg mag, zeker als je er allergisch voor bent. Weet ondertussen zelf wat een allergische reactie teweeg kan brengen, ik krijg het sinds een aantal weken al benauwd als ik gras maai. Eind september worden er allergie testen gedaan en als gras inderdaad één van de boosdoeners blijkt, moet er volgend jaar maar wat meer bestraat en beplant worden.

Veel succes en plezier met je ‘nieuwe’ voortuin!!

Hinke.

• aatje

ben ‘t wel een beetje met je eens, maar om “’ afscheid ” te nemen

dat gaat me toch echt iets te ver……..en op welke manier stel je je zo iets voor?

bomen zijn meestal mooi maar je hoeft er als mens geen last van te hebben, dan

de zaag erin…..

Hibiscus schreef:

>

> Ik ben gek op bomen en elke boom die gekapt wordt is er 1

> teveel. Maar ik ben blij voor je want zo zou ik ook niet

> kunnen leven. Ik weet niet waar je woont maar ik wil wel

> bloemetje doneren om je op weg te helpen !

>

> Doe mij een plezier en neem afscheid van je boom. Het is en

> blijft een levend wezen en heeft er niet om gevraagd daar te

> staan noch om gekapt te worden.

>

> Hibi.

• anja

hallo allemaal.

Hartelijk bedankt voor jullie fijne reacties.Dat doet een mens goed.

En Hibi bedank voor je aanbod maar ik weet even niet meer hoe ik mijn tuin ga inrichten krijg veel te veel plannen.

Ik ben er ook nog niet uit welke kleur het word dacht aan wit lijkt me zo mooi.

Maar misschien is dit een troost voor jou Hibi dat ik nog 5andere bomen om mijn tuin heb staan. En nogmaals bedankt allemaal.

Groetjes van de nog steeds dol gelukkige anja.

ps. Allemaal een prettige dag toegewenst.