zo blij

• Hibiscus

Makkelijk : je loopt naar zo'n boom toe, legt je hand even op de stam, erkent zijn kracht en aanwezigheid “Ik weet dat je hier al jaren staat en hard gewerkt hebt om zo groot te worden maar het is tijd om te gaan” en klaar. Klinkt misschien raar in jouw Westerse rationele oren maar voor ons is het heel normaal. Er is leven in alles en alles verdient respect. En nee, ik ben geen vegetariër en nee, ik knuffel geen bomen. :-) Maar ik praat wél met mijn planten en probeer respectvol te zijn met alles…..met uitzondering van teken. Dáár trek ik de lijn !

Hibi.

• Katinka

Nou, “as” is het en tot “as” zal hij wederkeren, dus ik zeg: omzagen en de fik erin, dan gaat zijn levensenergie terug naar het universum :D:D, bovendien is as goed voor de nieuw aan te leggen tuin ;).

• Corinne

Gefeliciteerd, Anja. Hibiscus' benadering vind ik best wel natuurlijk en mooi.

• aatje

mijn idee…………

Katinka schreef:

>

> Nou, “as” is het en tot “as” zal hij wederkeren, dus ik zeg:

> omzagen en de fik erin, dan gaat zijn levensenergie terug

> naar het universum :D:D, bovendien is as goed voor de nieuw

> aan te leggen tuin ;).

• Margreet

Anja wat heerlijk voor je! Eindelijk van je allergie af als je thuis bent. Overal kun je eikenbomen ontwijken, maar niet als je thuis bent.

Ik snap hoe blij je bent (heb zelf 20 jaar exzeem gehad) maak maar leuke andere plannen voor je voortuin.

groetjes margreet

• Hibiscus

Je lacht er mee maar echt, daar kan ik me in vinden ! Geen verspilling; wat uit de aarde komt, kan er ook weer mooi terug in. Zie je wel, kan je die boom mooi bedanken voor bijdrage aan je nieuwe tuin ! Die Katinka is zo gek nog niet. ;-)

• Tim

Het is allemaal wel leuk en aardig en ik kan me ook wel voorstellen dat je blij bent om van die boom af te zijn, maar bedenk a.u.b. wel dat bomen, bloemen en alle andere planten er wel voor zorgen dat onze leuke planeet bewoonbaar blijft. Ik heb zelf een soort van treurberk voor het huis staan en ben enorm blij dat ik niet allergisch ben. Maar, berken smeren enorm, moet 5 maal per jaar goten schoonmaken anders lopen ze over. Hij staat op gemeente grond en kan er dus niets aan doen, wil ik ook niet. Hij lijkt mooi en die gotenscoonmaken neem ik voor lief.

Groet

Tim

• Hinke

Tim, ik denk dat de meeste prikkers hier bomen prachtig vinden. Ik zelf ben ook dol op bomen, heb er dan ook diverse in mijn tuin staan.

Maar!!:-) ik kan Anja heel goed begrijpen, sinds een paar jaar heb ik hooikoorts, sinds deze zomer astma, allergie testen worden binnenkort gedaan. Ik tuinier al mijn hele leven, heb zo'n 15 jaar in een bloemenwinkel gewerkt en nooit geen problemen gehad. Nu wordt ik al benauwd als ik gras maai, en in de tuin werken geeft ook problemen. Dus ga je zoeken naar aanpassingen en in mijn geval is dat zorgen dat er minder gras is en de tuin aanpassen zodat er minder onderhoudt nodig is. En als het nodig zou zijn een boom weg te halen, zou ik dat doen, altijd beter dan ziek zijn en onnodig (veel) medicijnen gebruiken.

Hinke

• Marian

Dat lost ze dan toch heel mooi op!!!

In plaats van die boom ( die niet in een voortuin thuishoort) en waar ze ziek van wordt, een tuin vol bloemen en andere struikjes.

Wordt het mooi gecompenseert toch?

>-dat bomen, bloemen en alle andere planten er wel voor zorgen dat onze leuke planeet bewoonbaar blijft.<

• Tim

Sorry, ben bang dat mijn woorden er een beetje verkeerd uit kwamen.

Ik bedoelde eigenlijk ook dat dit dus mooi opgelost wordt door die bloemen en planten te doen. Had ik gisteren toch een biertje te veel op.

Nogmaals excuses.

Groet

Tim