Roos

• Nina

Ik ben op zoek naar een sterke, doorbloeiende geel/oranje roos. Heb al op de site van de Wilde en Kats gekeken en zie een paar mooie. Maar wie heeft ervaring hiermee en heeft een goede tip

Nina

• Margriet

Ik vind in de oranje tinten de Rosa Westerland altijd erg mooi.

Heel sterk, doorbloeiend en geurend.

Gr. Margriet.

• Nina

Dank je voor de snelle reaktie Margriet. Ik dacht dat het een meer gele roos is. Maar dat heb ik dan mis. Wordt hij hoog of meer breeduit groeiend?

Nina

• Marian

Ik wil geen reclame maken, maar heb niet de tijd om foto's te verkleinen en te uploaden. Kijk eens op mijn site: www.schunsland.nl

Klik ‘rozen’ aan, en daar staan o.a.

Duftwolke-oranje-roze-geel- zeer sterk en lang doorbloeiend.

Amber Queen- bij mij wat minder sterk,( staat niet op een perfecte plaats) maar wel doorbloeiend.

Salita- echt een felle oranjige kleur, bij mij een klimmer. goed doorbloeiend en sterk.

Warm Wishes- is zalmoranje, zeer sterk en goed doorbloeiend. Staat nu weer vol met knoppen.Staat vrijwel uit de zon en onder een metaseqoia

• Nina

Dank je wel Marian wat een mooie tuin. Hopelijk stel je hem volgend jaar wel open. Ik zou heel graag eens bij je komen kijken. Breda is niet zo ver van Amersfoort.

En die Warm Wishes is er één om te onthouden. Hij moet ook op een wat moeilijke plaats komen. Erg geschikt dus.

• Marian

Oei, ik zag net dat de Duftwolke er nog niet op staat. Komt hij dus alsnog snel even.

• Nina

Mooi!!

M'n dochter wil een border in rood/oranje/geel aanleggen. Het is niet de meest zonnige plek, ongeveer tot 12 uur is er volop zon. Zelf komen we op buxusbollen, vrouwenmantel, Rubecia, hoge helianthum, tabaksplant ook vanwege het mooie blad en daar nog iets roodbladigs en rozen bij. Voor het blad dachten we aan cornus maar die wordt vrij groot. Of berberis. Het lastige is hoe ga je van rood via oranje naar geel. En welke roos maakt dan de “koppeling” binnen dit kleurschema.

Voor het voorjaar gele bolletjes

Nina

• Hinke

De Crocosmia is misschien ook wel mooi in dat geheel.

Hinke.

• Hinke

Hihihi is natuurlijk geen roos, maar vond hem wel leuk tussen de andere planten die je noemde:-)

Hinke.

• Mike

Wat een beauty deze, - moet ik hebben!

Mike