wond in moerbeistam

• hensky

In mijn tuin staat een (dak)moerbei die het prima doet, bloeit en geeft vruchten, maar… in de stam zit nu een wond waar vocht uitkomt. Ik denk dat die wond er al langer zit maar het wordt niet beter. Help Help Help wat moet ik er mee!

• paula

Dat ziet er niet goed uit Hensky!!! Weet helaas geen remedie voor je boom.

Paula

• Plantadvies

Dit kan een oorzaak zijn van bevroren schors die beschenen wordt door de vroege ochtendzon. Pak de beschadigde plek tijdens de vorstperiode eens in. Laat het beschadigde schors gewoon zitten.

Plantadvies.

• Katinka

Oei dat is heel vervelend, dat heb ik ook gehad met mijn moerbei. Ik had hem beschadigd bij het planten, de stam was geschaafd. Ook van die zwarte drab en het werd steeds erger in plaats van beter. Ik heb er een wondmiddel op gedaan, hielp niet. Toen tot rigoureuzere maatregelen besloten. Ik heb het schoongemaakt met biotex groen, daar ontsmet ik namelijk zelf ook mijn ontstoken tenen mee ;). Daarna heb ik er as uit de barbecue op gedept en dat hielp. Elke keer deppen tot het bloeden is gestopt, ik heb het een aantal dagen achter elkaar gedaan. Daarna heb ik hem moeten beschermen tegen katten, dus kippengaas rond de stam op de ideale katten-krabhoogte. Je ziet de plekken nu nog steeds, maar de stam is zo dik gegroeid dat het alleen nog inhammetjes zijn. Succes met je boom! De vruchten zijn zo lekker!

• hensky

Dank voor de ideeën ik ga nadenken wat ik moet doen, Heeft iemand misschien de gouden tip dan hoor ik het nog. Bedankt nogmaals!!!