nog een vraag

• mama van een prachtzoon

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee. Maar een olijfboom valt best mee hoor in prijs.

We hebben van die betonnen bloembakken besteld (paars van kleur) (in het echt is het meer donkergrijs) en dat gebruiken we als afscheiding i.p.v. een hekje. We zitten echt te denken of we er een soort haagje van gaan maken. B.v. met buxus o.i.d.

Of iets met hangende planten erin. Dat geeft ook wel een mooi effect denk ik.

Jullie zijn echte tuinkenner. Hebben jullie misschien nog tips qua hangende planten?? Het liefst winterhard en groenblijvend dus.

Nogmaals, superbedankt voor jullie reacties.

• anneke Im

Hangtijm geeft zomers leuke bloemetjes en is wintergroen

Anneke

• Margriet

Winterhard en groenblijvend : Klimop, Maagdenpalm (blauwe of witte bloemen, groot of kleiner blad), Teucrium. (Teucrium hangt alleen niet).

Gr. Margriet.

• Nina

Scheefkelk, de latijnse naam weet ik zo niet. Bloeit wit in april/mei en blijft aardig groen in de winter. Vooral als hij ergens overheen hangt is het een mooie laag blijvende plant. Je zou hem kunnen kombineren met wat later bloeiende planten dan heb je steeds iets bloeiends over de rand hangen.

Nina

• carla

ik denk dat Nina de Iberis bedoelt.

Carla

• Tim

Maagden palm is heel leuk Margriet maar, heb het in de tuin vlak bij de afscheiding en krijg het gewoon niet weg. Het zit door een buxus gegroeid. Ik zie nu geen buxus meer maar een bolletje met witte maagdenpalm.

Groet tim