Hangmat constructie in de tuin

• Wim

Hallo allemaal,

ik heb een vraag over een hangmat bevestiging:

In Brazilie hebben wij een mooie 2 persoonshangmat gekocht. Maar die ligt inmiddels al 4 jaar op zolder. Nu gaan wij de tuin verbouwen en wil ik kijken om toch deze hangmat op te kunnen hangen… Alles gaat uit de tuin, dus ook de tegels.

Idee van mijn schoonvader:

Maak een U profiel waarvan de onderkant in een geul wordt begraven onder de toekomstige tegels. En dan zo breed als de tuin, zodat aan de zijkanten van de tuin de palen van het U-profiel omhoog komen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is…

Iemand opmerkingen, aanmerkingen of betere ideeen?

Alvast bedankt!

• greetje

Het verhaal is niet duidelijk, maar ik weet wel dat je voor een hangmat 2 palen of bomen nodig hebt:)

• Miepje

Even google met hangmat bevestigen dan krijg je van allerlei ideeën door te surfen

bijv http://www.klusidee.nl/Forum/about2972.html

Succes ermee!!

*D Miepje

• paula

Waarom dat U profiel? Je kunt toch ook gewoon twee palen in de grond zetten en verankeren met beton?

Paula

• Carla de W

Wij hebben hem hangen van de muur van het huis naar de schuur, met haken die in de muren vast zitten en van de bergbeklimmershaken aan de hangmat. De touwen zijn wel op maat gemaakt zodat ze echt alleen maar hoeft aan te haken…

Zonnetje erop, heerlijk….

• Tim

Dat U-profiel zou kunnen werken maar ben wel bang dat ie dan snel om zou vallen als je er geen liggers in de breedte aan maakt. Onder de grond dan.