pentas

• veralie

Ik heb gegoogled, maar kom zoveel verschillende berichten tegen, dat ik er geen wijs uit wordt en dus hier maar probeer: heeft iemand ervaring met pentas en hoe deze te overwinteren? Ze kosten bijna niets, maar lijkt me toch leuk om ‘m over te houden, al vanaf mei spettert hij in m’n tuin met z'n knalroze bloemen, geweldige plant.

BVD weer, Veralie

• Mike

Koel en droog overwinteren, erg licht hoeft niet, want het blad valt er toch af. Een temperatuur van rond de 12 graden is ideaal. Zeer weinig water geven, maar ook niet helemaal laten uitdrogen. Dan loopt ‘ie in maart weer vrolijk uit, kun je ’m verpotten, bemesten, wat terugsnoeien en heb je er weer maanden plezier van.

Mike

• veralie

Dit advies was ik nog niet tegengekomen met Google, maar ik vertrouw Mike;-) Bedankt voor weer zo'n snel antwoord, ben benieuwd of het me lukt, leuk om te proberen.

Kun je me ook vertellen wanneer ik 'm naar binnen moet halen? Vond met google bij temperaturen beneden tien graden, maar dat geldt dan blijkbaar niet voor alleen de nachten?

gr. Veralie

• Mike

Bij beneden de 10 graden overdag en zeker bij aangekondigde nachtvorst. Doorgaans is dit rond half oktober het geval.

Mike

• ann

Goed dat ik dat weet ik heb hem namelijk dit jaar ook aangaschaft en wil hem ook laten overwinteren. Ze kosten inderdaad niet veel.

Ann

• veralie

Maar toch leuk om 'mproberen over te houden, he Ann?

Bedankt voor je verdere antwoord, Mike, kan ik wat mee.

groet Veralie

• ann

Ja,Veralie ik vindt het altijd wel weer een uitdaging. We zien wel hoe de plant het deze winter vergaat.

Ann