physalis

• karin

Wie heeft er ervaring met physalis?

ik ben met het zaaien en uitzetten van plantjes iets te fanatiek geweest en nu krijg ik echt heeeeel veel vruchten, en lekker dat ze zijn!!!

heeft iemand ervaring met deze vruchtjes ?? op internet vindt ik niet veel meer dan wat koeken ervan maken,,,,inmaken kan niet??

ze zijn om zo te eten erg lekker,maar je eet ze op gegeven moment ook wel tegen,hoor….

• de Haan

Jam er van maken, als je tenminste de eetbare heeft.

• carla

Wat leuk Karin, ik wist niet dat de plant hier in Nederland ook vruchten kreeg die je kon eten. Ik dacht dat daar veel warmte voor nodig was/is. Staat ie bij jou in de volle grond of in de kas?

Ik vind ze heerlijk fris maar meestal zijn ze schreeuwend duur en alleen rond feestdagen te koop.

Jammer dat je niet hier om de hoek woont, dan kwam ik met je mee eten….

carla

• karin

Voor mij was dit ook de eerste keer dat ik deze planten gezet heb,en dan gelijk ook zoveel. had ik ook helemaal niet verwacht hoor.

Ik heb ze zowel buiten in de volle grond als binnen in de kas (ook volle grond) staan en erg veel verschil is er niet.

het grappige is eigenlijk dat je elke dag er een stel kunt plukken,dus niet allemaal ineenkeer rijp zijn. maar er hangen er nog zoveeel dat ik hoop dat dat nog een tijdje zo duurt..

en wat dat mee-eten betreft…

als je in de buurt bent….

maar ze zijn wel geliefd hoor!!

• Miepje

Ik wist helemaal niet dat je ze kon eten? Ikheb wel zo'n soortje in de tuin maar volgens mij kan je die helemaal niet eten?? Hmm wie weet het verschiltussen de eetbare en de goftige (offe niet -eetbare)??

*D Miepje

• karin

de een is lekker de ander niet….hihi nee hoor

die met die oranje kelkjes zijn de giftige,oftewel,die eet je dus niet.

de eetbare kelkjes hebben de lichtoranje-bruine kleur,met een oranje bes erin.

• paula

Oh, die bedoel je.!!!!! De Kaapse Kruisbes in het Nederlands. Die heb ik ook en inderdaad best veel vruchten. De planten zelf zijn ook behoorlijk groot; zeker een meter hoog. De meeste vruchten liggen bij mij nu te drogen buiten onder het afdak. Ik heb het zaad destijds geoogst van een vruchtje dat ik bij het dessert kreeg in een restaurant. Zeker eetbaar dus.

Paula