boom in achtertuin

• Hinke

Een foto van juni dit jaar, kan mij eigenlijk niet herinneren of er veel bloemen aan zaten. Zal morgen eens kijken hoe hij er nu uit ziet, ja hij bloeit niet meer dat weet ik wel:D:D

• Tuinprins

Is inderdaad een Cornus kousa. Als er maar weinig bloemen aankomen dan krijgt de plant waarschijnlijk te weinig zon of staat op het moment dat de bloemknoppen worden aangemaakt (juli/augustus) te droog.

Gegroet, de tuinprins

• Hinke

Zou best kunnen Tuinprins dat hij te droog staat. Hij staat op het zuiden, dus zon genoeg. Ach als ik hem echt zat ben kan ik hem altijd nog weg halen:-)

Hinke.

• Georgia

De tip van Tuinprins is een goede :) ook één van mijn favorieten. Een ander idee is misschien een sierpeer in leivorm. Pyrus calleryana ‘Chanticleer’. Glanzende donkergroene blaadjes in de zomer, een massa witte bloemetjes in het voorjaar. Door de leivorm hangen er geen takken in de tuin van de buren. Je laat de takken alleen naar links en rechts groeien, zo zorg je ervoor dat je tuin wat groter blijft. Je bepaald zelf de hoogte door de top op de hoogte van je keuze weg te snoeien. Je leidt de takken via een raam werk of dunne draden naar links en rechts. Als je van een strak uiterlijk houd, zorg je ervoor dat de takken op gelijke afstand van elkaar horizontaal geleid worden. Gaat het je om het uitzicht van en naar de buren te verminderen, laat dan de takken op een natuurlijk manier het raam/ draadwerk begroeien. Ik hoop dat het voor te stellen is hoe ik het bedoel. Je kunt het ook met andere bomen uitvoeren, zoals een linde. Maar omdat je al twee dakplantanen hebt is het misschien beter om een boom te kiezen die wat minder grof is.