Tuinpad glad

• Nina

Ik vraag me af of nu het terras en de paden sproeien met dat groenwegspul ook effect heeft in de winter. Iemand daar ervaring mee? Mijn tuinpad wordt 's winters nogal groen en glad, vandaar.

In het voorjaar werkt het perfect maar als het voor de winter niet zoveel zin heeft kan ik het beter laten.

Nina

• Natalie

volgens mij heeft het op mooie dagen als deze wel effect, hoor !

of de paden de hele winter aanslag-vrij blijven, betwijfel ik.

• Nina

Dat is dus mijn vraag. Nu heb ik nog geen last van aanslag alleen in de winter. Spul is niet echt goedkoop en als het dan nog niet effectief is kan ik het beter laten en pas weer in het voorjaar doen.

Nina

• anne

Ik doe mijn terras en paden met schoonmaak azijn

1 fles azijn en 4 flessen water

zelfde effect maar veel goedkoper.

Kijk wel uit voor je planten.

vr. gr. Anne.

• Nina

Dat kan ook, maar mijn vraag was heeft het zin dit preventief voor de winter te doen?

Nina

• paula

Volgens mij niet. Als het weer zo'n natte winter wordt tenminste. Dan groeit het mos en groene aanslag sneller dan dat jij het wegkrijgt. Wat je wel zou kunnen doen tegen gladde tegels, is er een hoeveelheid scherp zand over te verdelen. Leg wel een mat of zo voor je deur, zodat je geen zand mee naar binnen loopt. :)

Paula

• anne

Inderdaad was dat de vraag niet.

sorry beetje slecht gelezen.

Maar zand scheelt wel het wordt stroever.

vr . groet Anne.

• Fred

Ik sproei in de loop van september-oktober hier en daar met biomos. Binnen een dag of 10 wordt de groene aanslag grijs en is het zo ongeveer weg. Er blijft van biomos een residu achter dat volgens de fabrikant een maand of 6 je pad schoonhoudt. Ik vertel mijn klanten dat het na een maand of 4-5 wel gedaan is. Zonodig sproei ik na de winter nog eens.

Fred.

• Willem - 1

De aanslag die je nú nog weghaalt is weer gewonnen natuurlijk.

Wacht wél tot het een tijdje droog weer wordt, anders spoelt dat spul natuurlijk weer weg voor het kan werken.

Gr. Willem.