Mijn buxus wordt weer bruin, dat hadden we dit voorjaar ook maar na het bemesten is het weer bijgekomen.
Kun je nu nog bemesten en zoja welk soort?
Groetjes Viool.
ik heb het hier ook wel eens maar knip die bruine stukjes eruit. Ze laten ook zelf los want ze voelen al droog en dorrig aan.
En daarbij ik weet niet waar je woont maar las laatst dat er een buxusziekte aan de gang is. In de wijk bij ons zie ik in ene zo maar dode bollen in tuinen. Echt dood binnen 2-3 weken. Zelfs als je ze geen water geeft in die tijd gaan ze niet dood. Er werd vermeld dat het vooral in Limburg is maar als ik dit zo zag leek het me hier in Hengelo ook aan de gang.
Ik denk dat je bedoeld dat er een rood/bruinige schijn op komt. Dat zou wel eens kunnen zijn van teveel water net Carin zegt, want ik heb er ook last van na al die regen deze zomer.
Maar bij mij is het alleen bij buxussen in potten, is dat bij jou ook het geval?
En anders, als ze in de volle grond staan is het waarschijnlijk droogte, want ik heb een aantal bollen onder een berk staan, en die verkleuren ook naar roodbruin als ze watergebrek hebben., en dat is nogal snel, want een berk zuigt veel water weg.
Ik denk dat dit bij jou het geval is, want het is wel zo verschrikkelijk droog, dat heb je nu niet meer zo in de gaten. Geef ze dagelijks maar eens flink water.
Het is wat , of te droog of te nat.
Echt helemaal dorrig, met plekken hoeft niet altijd die buxusziekte te zijn, dat moet je dan gewoon wegknippen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?