vakantie lesbos

• mw.lutetia

vanmiddag kwam ik na een hele lange file tussen schiphol en culemborg tegen vijven thuis.hier:koud en nat;welnu:we-mijn zus en ik- waren dat gewend en zeiden tegen elkaar:–we willen altijd het positieve zien–dat is makkelijker om te acclimatiseren!;in lesbos heb ik zelf in die twaalf dagen slechts eenmaal in short met een zomerhesje gezeten;twee uurtjes;verder:overdag lange broek,wollen kniekousen;blouse met lange mouwen en spencer of colltrui met fleecevest;'s-avonds met een wollen maillot;regelmatig regen;een koude noordenwind.nee,we zijn daar wat anders gewend!!!maar het was heerlijk om er na twee jaar weer eens helemaal uit te zijn!luut

• paula

Oh Luut, wat zonde van je geld!! Hier had je er ook “uit” kunnen zijn voor heel wat minder. Jammer hoor.

Paula

• Viola

Wat jammer Luut! Regen en kou verwacht je niet in september in Lesbos.

Wel goed te lezen dat je in ieder geval in staat bent zo'n reis te maken. Dan gaat 't fysiek weer goed met je.

Misschien volgend jaar in 't voorjaar naar een Grieks eiland? Is de natuur ook mooier.

Heb je wel wat van het eiland gezien? Bijvoorbeeld met Ipomoea begroeide muren?

Viola

• wil

Jammer Luut dat het weer zo tegen zat.

Niet om je lekker te maken maar wij zijn van 19 tot 27 sept.in Arcen geweest en hadden schitteren weer

Als je het adres wilt stuur ik die wel.

Groetjes en hopelijk wordt het nog een beetje mooi.

• kuuk

Zelfs daar ook al regen. Wat jammer zeg want je kon het zo goed gebruiken - een zonnetje -. Trouwens goed dat je al die spulletjes meegenomen hebt, want dat verwacht je toch eigenlijk niet, zo zie je maar weer. Maar ondanks alles toch genoten lees ik, en je hebt vast wel wat moois (?!) bemachtigt waar je hopenlijk volgend jaar weer van kan genieten in ons kikkerlandje.

• mw.lutetia

van de drup in de regen,wil ik het noemen;de gevoelstemperatuur op lesbos was een graad of 14 door de harde noordenwind;in de krant las ik dat het-althans in athene-in die tijd zo', 20-21 graden was;er waren veel en veel minder bloeiende planten dan andere jaren.de ipomoea alba-in het grieks kalynyctha-was dit voorjaar door het opnieuw bestraten van het weggetje en het schilderen van de meters lange muur,tot op de stam teruggesnoeid;er zat slechts een enkele zaadbol aan die nog klein en groen was;heel jammer,maar volgend jaar beter;verder wat iele blauwe,rode en paarse ipomomoea's gezien;de brugmansia's hadden ook veel minder bloemen dan andere jaren.de oleanders stonden in volle bloei.maar toch:het was heerlijk om er na twee jaar weer eens helemaal uit te zijn;echter:omdat ik het zo koud had,verstijfden-ondanks massage-mijn spieren heel erg en had ik veel moeite met lopen.mijn heup heeft echt warmte nodig.luut