Kan deze ook in een grote pot geplant worden? Ik wilde hem voor het huis plaatsen, maar krijg daar toch geen mooi groot genoeg gat om hem in te plaatsen.
Dus zit nu met het probleem, wat doe ik ermee?
Ik heb Prince Charles in pot. Dat gaat goed als je voorzorgsmaatregelen neemt tegen het uitdrogen.
Ik gebruik hetzelfde grondmengsel als voor mijn blauwe regen. Zo groot mogelijke pot, dan onderin de pot eerst 10 cm hydrokorrels en op 10 cm de ontwateringsgaatjes boren (dus die onderin de pot even dichtstoppen). Op de korrels een stukje anti-worteldoek, oude panty, of zoiets. Dan cocospotgrond, dat houdt het beste vocht vast. En een flinke schep kattengrit er in doen, van die klontvormende, dat is nl. gewoon klei en is ook voor de vochthuishouding. Eerst gebruikte ik daarvoor blauwe klei uit de sloot maar dat was erg omslachtig. Ik meng er ook gelijk wat gedroogde koemestkorrels doorheen.
Volgens de katalogus van Westphal Clematiskulturen kan hij inderdaad in een pot.
Maar is 't niet mogelijk om een gat te maken ongeveer 1 mtr vóór de muur, desnoods 60 cm vóór de muur? En dan leiden naar de muur?
Clematissen staan sowieso niet graag met de kluit tegen een muur en Diana vind ik niet zo'n makkelijke plant. Ik heb hem al een paar jaar maar hij (zij) doet 't niet geweldig.
Viola
Hoi Viola,
Ik zie hem altijd in Frankrijk bij vrienden in de tuin.
Die zitten op prachtige vruchtbare klei in Normandië.
Diana doet het daar geweldig en bloeit eindeloos.
Hier, bij mij op zand, bloeit hij niet zo lang. Ik moet zeggen dat hij (zij) dit jaar ook niet veel zorg heeft gehad. Beetje mest en dat was het wel. Ik zal volgend jaar weer eens heel goed voor haar zorgen.
Wat ik wilde zeggen is: Het lijkt alsof een lekkere voedzame kleigrond haar heel goed doet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?