Welke plant is dit?

• Isis

Wie weet welke plant dit is?

• Isis

Dat is handig, versturen zonder foto.

Er komen er steeds meer.

Groetjes, Isis

• paula

Nicandra!! Hee, ik geloof werkelijk dat ik ook een keer een plant weet te benoemen.!! Maar ook alleen omdat van de week over dezelfde plant gevraagd werd naar de naam, door iemend anders uiteraard. Wordt ca. 1 meter hoog, krijg blauw-zwarte opgeblazen zaaddozen en bloeit blauw/paars.

Paula

• ann

De Nicandra is er ook met witte bloemen.

Ann

• carla

En hij is eenjarig dus als je hem wilt houden even wat zaad oogsten. Ik strooi ook altijd al meteen wat van de zaadbolletjes en dat komt ook vaak in het volgende jaar op.

De zaadomhulsels met bolletje erin staan ook erg leuk in of op een herfststuk,schaal oid.

Carla

• Isis

Ik ben blij met de planten en vooral met de antwoorden. Bedankt alledrie! Ze zullen heel leuk staan in een stukje, maar ik wil graag zaad oogsten, dus ik zal kijken wat de plantjes nog doen.

Groetjes, Isis

• carla

Mocht zaad oogsten niet lukken, geef dan even een seintje want ik heb hier in het plantsoen naast het huis een grote plant staan. Dan haal ik er wat bolletjes voor je af.

Meer liefhebbers kunnen zich ook melden hoor.

Groetjes,

Carla, die depri wordt van dit rotweer……..

• Margriet

Ja hoor, zaden genoeg. ;-)

Leuke plant, bloeit eindeloos met redelijk grote blauw/witte bloemen. (meestal).

Hij zaait zich enorm uit, de zaailingen zijn goed te herkennen aan de kleine zwarte stipjes op het blad.

Je moet een beetje streng zijn als je deze plant in je tuin wilt. Maar verder niks mis mee.

• Isis

Dat is aardig! Ik laat het je weten als het me niet lukt.

Groetjes, Isis

• Isis

Ik geloof dat dit gaat kloppen, er staan al 6 planten en als het er veel meer worden, zal ik streng ziijn. Bedankt.

Groet, Isis