Wildverband ?

• Mike

Onlangs heb ik een partij tegels op de kop kunnen tikken. Deze moet ik echter wel in wildverband gaan leggen. Hoe pak ik dat aan ? Zijn hier eventueel standaard plattegronden voor ? Ik heb 3 verschillende maten tegels, te weten : 30x30, 40x40 en 30x60. Alle hulp is welkom :)

• Margriet

Hoi Mike,

Als je Googelt op “wildverband” en vervolgens afbeeldingen bekijkt, zie je voorbeelden.

Hetzelfde geldt voor “wildverband patroon”.

Het zegt niet anders dan dat je die maten gewoon willekeurig door elkaar moet leggen op een manier dat het natuurlijk oogt.

Groetjes, Margriet.

• jeltje kosters

Beste Mike, toen we in dit huis kwamen wonen , bestond het terras uit grindtegels. We wilden graag oude klinkers maar om daar alles mee te bestraten zou te dure grap worden. De stratemakers hebben toen de grindtegels gedraaid, dus de achterkant gebruikt met de oude straatstenen 10x10x20, en in wildverband gelegd. Er zit geen structuur in, geen herhalingen, puur op gevoel neer gelegd. Door de klinkers te gebruiken samen met de grotere tegels, heb je volgens mij meer bewegings vrijheid om te leggen, en daardoor maak je jezelf gemakkelijker. succes Jeltje

• Jan-Willlem

Dag Mike ,

Het zijn goed te combineren maten. Twee van zestig is 120 en dat zijn dan 4 van 30 of 3 van veertig en dat kun je zo toepassen. Even wat puzzelen maar het kan goed;-)

Succes,

Jan - Willem

• Fred

Als je wildverbandmeuk koopt, dan heb je van de verschillende maten een zekere hoeveelheid. BV 3 van 30/30, 2 van 40/40 en 1 van 60/40. Tel nu je tegels per maat, maak daar een verhoudingsverdeling (woord zojuist zelf verzonnen) en ga straten waarbij je steeds zo'n set in die verhouding pakt. Leg dat doorelkaar, pak pas een volgende set als je een set hebt neergelegd en aan het eind van de klus zijn alle tegels op en ligt je terras in wildverband.

Ik lees hierboven dat men dat zomaar eens gedaan heeft, ik heb dat ook ooit gedaan met WF en 60/40 tegels en verdraaid, het wilde steeds toch naar een zeker ritme toe, twas echt puzzelen om het wild te houden.

Fred. Morgen met 50/50 en 40/40 aan de slag, ook nog in verschillende dikten.

• Margriet

Als het niet lukt kun je ze misschien slijten aan Theo. :-)

(zie paar topics geleden)

• Fred

Dat gaat lukken! Lol.

Gekheid, dit wordt geen wildverband, Gewoon een rechttoe-rechtaan pad.

F.