Ik wil mijn borders eens gaan verwennen met een flinke laag compost.
Wanneer is de beste tijd om dat te doen? Nu, of beter wachten tot het voorjaar?
Dat is in elk jaargetijde goed.
Compost verbetert je bodemstructuur dus hoe eerder hoe beter.
Ik doe het zelf graag in het najaar. De planten zijn dan toch aan het terugsterven.
In het voorjaar kan ook, ik vind dat zelf altijd een beetje jammer van dat mooie ontluikende groen. Dan duurt het ietsje langer voor ze boven zijn, ze moeten eerst door die compost heen. Daarbij beschermt de compost je niet geheel winterharde planten.
Voordeel in het voorjaar is weer dat je met de compost-storting meteen al het nog liggende herfstblad bedekt, het ziet er weer netjes uit en je hoeft niet zo te harken en op te ruimen. Het verterende blad komt ook weer ten goede aan je grond.
En als je dan toch bezig bent kun je meteen mesten en kalken waar nodig.
Gr. Margriet.
Dan was de temperatuur tijdens de compostering te laag, want normaliter broeit een goed opgezette composthoop dermate dat het er binnenin wel 65 graden warm wordt. Dat overleven zelfs de onkruidzaden niet. Bij compost van een goed merk kun je ervan uitgaan, dat dit snor zit, - bij de goedkope is dit helaas niet altijd het geval.
Mike
dan hebben wij dus dubbel “pech”gehad ??!!, hij stikte van de onkruidzaden, en hij was duur.
Wij hoorden ook van niet de goedkopere soort kopen, dit gaat dus niet altijd op…..Mike schreef:
>
> Dan was de temperatuur tijdens de compostering te laag, want
> normaliter broeit een goed opgezette composthoop dermate dat
> het er binnenin wel 65 graden warm wordt. Dat overleven zelfs
> de onkruidzaden niet. Bij compost van een goed merk kun je
> ervan uitgaan, dat dit snor zit, - bij de goedkope is dit
> helaas niet altijd het geval.
> Mike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?