groentetuintje

• esther

een goede avond allemaal.

ik zat vanavond te denken dat ik eigenlijk best wel een eigen kleine groentetuintje wil hebben.

dus wilde ik vragen of jullie tips voor mij hebben.

en een idee hoe ik dat het beste aan kan pakken.

en zijn er nog meer dingen waar ik groente in kan zaaien,bijvoorbeeld in potten of bakken?

alvast hartelijk bedankt .

groetjes esther

• Margriet

Om met je laatste vraag te beginnen: Ja, dat kan heel goed!

Aardbeien, sla, kruiden, dat gaat heel goed in potten. Alles kan eigenlijk wel in potten als je maar de goede afmeting kiest voor de goede plant. (aardappels: grote diepe pot, bijvoorbeeld)

Als je net begint en je hebt een klein stukje tot je beschikking is een groentetuintje van 1 bij 1 meter al heel lonend. Het leukst is het als je verschillende vakken hebt van 1 bij 1 meter. Je kunt dan overal goed bij en het blijft overzichtelijk.

Een moestuintje moet goed op de zon liggen.

Je zou bij de bieb een leuk boek moeten lenen en in de winter lekker gaan lezen. Opschrijven wat je wilt kweken en dan gewoon gaan doen. Je zult versteld staan over de groeikracht en opbrengst van verschillende groenten.

Het is echt heerlijk om uit je eigen tuin te eten. De smaak en geur zijn anders. En omdat je het zelf hebt gekweekt komt er nog een smaakje bij: Trots. :-)

Groetjes, Margriet.

• esther

margriet ,hartelijk bedankt voor je antwoorden.

ik ga binnenkort eens iets proberen.

ben zo benieuwd.

groetjes esther.

• esther

nog 1 vraagje: maakt het nog uit wat voor soort grond je gebruikt?

wat is de meest gangbare?

groetjes esther

• Corinne

Hé, Esther, ik ben dit ook al jaren van plan en heb wel eens een aardappel in de grond gestopt om dan op goed geluk na een tijdje wat kleine aardappeltjes uit de grond te halen en met trots bij de maaltijd te presenteren.

Deze zomer had ik wortelzaad in een grote pot gedaan en ja……! Worteltjes uit eigen tuin oogsten geeft een heel bijzonder rijk gevoel!! Jouw plan zet mij nu ook weer aan om die boekjes die ik al lang in huis heb eens serieus te lezen. Ook ik vraag mij af hoe je de grond moet voorbewerken bijvoorbeeld….

• esther

hahahaha corinne, wat leuk dat ik je aan het denken zet voor bepaalde dingen.

ik zit nu al te denken wat ik dolgraag zou willen proberen.

er zijn zoveel dingen.

groetjes esther