update na vraag op dit prikbord

• Okko

Hallo mensen,

Ik heb een tijdje geleden hier een vraag gesteld over ons nieuwe “tuintje”

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=60&i=145249&t=145249

Ik wilde even laten weten dat het tuintje klaar is, echter met niet al teveel van de planten die we hebben besproken in dat topic. Ik kwam erachter dat we nog flink wat waardebonnen van Intratuin hadden liggen, dus die heb ik gebruikt, maar daardoor kon ik de meeste gewenste planten niet krijgen. Ik denk echter dat we wel een leuk tuintje bij elkaar hebben gescharreld:

Het is waarschijnlijk heel anders dan de manier waarop de meesten hier tuinieren, kant en klaar kopen en planten. Maar helaas ontbreekt ons de groene vingers (en de zin :D) om alles zelf te gaan zaaien.

Nog ontzettend bedankt voor jullie adviezen en waarschijnlijk kom ik hier wel weer een keertje langs.

• anja

hallo luthien.

Nou dat ziet er goed uit hoor niets mis mee.

geniet er maar lekker van.

groetjes anja

• Marian

Nee, niets mis mee, alleen die beide grijze planten zijn niet helemaal winterhard.

• Plantadvies

Leuk zo`n houten bak. Als je er straks nog lampjes op olie in prikt, heb je er nog meer plezier van als het donker is.

Plantadvies

• Olga

Ziet er mooi uit! En gaaf dat je het resultaat laat zien aan ons!

Op de plek van die 2 grijze, die Plantadvies bedoeld, kan je aanstonds misschien wel wat voorjaarsbolletjes de grond in duwen?

Olga

• Corinne

Het ziet er heel mooi uit. Jullie zullen er vast van genieten. Gaat er iets dood, dan plant je toch een andere plant ervoor in de plaats? Veel plezier met jullie tuin!

• Okko

We zijn momenteel bezig met de verlichting rondom het huis en willen eigenlijk spots in de bak inbouwen. Ik dacht eerst aan paaltjes maar die vind mijn man niet mooi, zo zijn we op het idee gekomen van spots (2 of 3, laag wattage). Misschien nog tips waar we op moeten letten bij aanschaf? (Behalve dat ze geschikt moeten zijn voor buitengebruik uiteraard… :-) )

• Okko

:-) , de hele bak zit al vol met voorjaarsbollen :D Tulpen, crocussen, narcissen, blauwe druifjes, hyacinten en nog een soort waarvan ik de naam ben vergeten maar die in mei-juni bloeit). Zal een drukke bedoening worden van ongeveer februari tot juni!

• Okko

Nee klopt, dat zijn eenjarigen maar dat wist ik van tevoren. Ik heb nog een paar erica's in een pot staan, die komen in de plaats hiervan als ze dood gaan.

• René

Het kan best meevallen. Ik heb in een vrij ondiepe bak en daar staat die plant al drie jaar in.