eikeltjes op zolder

• m

We hebben af en toe last van gerommel op zolder (`s nachts). Vanmiddag vonden we afgeknabbelde eikeltjes.

Heeft iemand enig idee wie dat gedaan hebben? Muizen, eenkkoorntjes?

Ik dacht eerst aan muizen: maar; slepen muizen het voedsel naar zolder?

Er lag ook een walnoot….

• Brigitte Verkuijl

denk eerder een marter… geen idee boom of steen marter… we hebben ze hier ook in de wijk.Let wel een marter is een beschermd dier en mag je niet vangen, je moet dit laten doen

• m

Marters zijn toch vleeseters? Die vangen toch kippen en andere beesten?

De beesten bij ons op zolder hebben zaden meegenomen en je hoort ze `s nachts met zaden rollen.

• mw.lutetia

drie jaar geleden had ik een hele grote doos met hazelnoten in de broeikas liggen;zo'n drie kilo;de rest lag in een hele mooie bak binnen om van te snoepen;toen ik ieind februari de eesrte planten ging verpotten,vond ik overal in bakken potten en grote plastic bakken de hulzen van tientallen,zoniet honderden hazelnoten;de kat kwam regelmatig met een muis aan;zelfs nu,na twee 1/2 jaar vind ik nog lege hulzen in mijn borders.luut

• maria

Dat doen muizen .Die verslepen eikels en bv crocusbollen naar allerlei voorraadplaatsen.Ik vind op zolder ook wel eens een verzameling eikels.Zó worden bepaalde zaden in de natuur verplaatst.

Maria

• Margriet

Ja hoor, muizen slepen. Dat kunnen ze.

Dit is wel een leuk stukje over de vraat aan allerlei noten. Met foto's van hoe verschillende dieren ook verschillend knagen.

http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=130

Gr. Margriet.

• maria

Inderdaad, een leuk stukje!

Maria

• m

Dat is heel leuk!

Naar zo`n site heb ik gisteravond de hele tijd zitten zoeken! Zo kan ik kijken welk beestje er zit.

Bedankt Margriet!

• Georgia

Heel zeker muizen. Een paar jaar geleden een muizenplaag gehad en ik wilde een zak pinda's-met-dop pakken die ik gekocht had voor de beestjes buiten. Heel de zak leeg. Ik kwam ze later tegen in het bankstel en op zolder netjes in groepen verstopt. Daar hebben de muizen best een werk aan gehad. Waar ik nu woon heb ik gelukkig geen muizen binnen, want ondanks dat ik ze ontzettend schattig vind, wil ik ze toch niet binnen hebben.

• Brigitte Verkuijl

aangezien er gerommel is denk ik niet aan muizen, die hoor je toch niet? En marters willen wel vruchten eten, en daarom dacht ik er ook aan…