pruimenboom

• jolanda

we hebben een pruimenboom staan ,hij staat op een niet gewenste plek en is ook nooit gesnoeid volgens mij, wanneer kan ik hem verplanten, en kan ik hem dan ook flink snoeien? kan hij daartegen? anders zullen we hem moeten rooien, het is nog niet zo;n oude boom de stam is ongeveer(doorsnee) 5 á 6 cm., eigenlijk bestaat hij uit twee hoofdtakken, ik zou er één van willen weghalen om hem mooier op stam te krijgen

• greetje

zo te lezen wil je na een verhuizing je hele tuin leeg halen… erg aardig dat je de planten en bomen hier meldt.. maar hoop je niet dat alles gratis weggehaald wordt om met een lege tuin te beginnen?

Het duurt zeker 15 jaar voor je weer een tuin met karakter hebt

• jolanda

haha, nee greetje de tuin gaat helemaal niet leeg, alleen dat stuk voor aan de straat moet een parkeerplaats worden , wij hebben namelijk een bedrijf en klanten willen nou eenmaal graag hun auto kunnen parkeren,het gaat dus alleen om de 7 picea's, en de rest blijft lekker staan de tuin aan de andere kant is prachtig namelijk:D!

• maria

Dat hij nooit gesnoeid is, is niet zo verwonderlijk: je moet een pruimenboom nl zo weinig mogelijk snoeien omdat snoeien aanzet tot het vormen van waterlot.

Als je een:“mooiere” boom wilt hebben kun je beter een nieuwe boom op stam kopen en de oude rooien.Dat is nl heel wat minder werk en pruimenbomen zijn niet zo duur.

Snoeien doe je een steenvrucht direct na de vruchtval, dus in augustus-september.Ontsmet het gereedschap vóór en na de snoei i.v.m.loodglansinfectie.

Verplanten kun je proberen als het blad gevallen is.

Maria

• jolanda

bedankt maria, ik denk dat we hem dan maar rooien, hij moet daar weg, ik weet ook niet welke soort het is, dus kopen we wel nieuwe