onze heg zit vol klimop. hoe kom ik van dat klimop af? uittrekken is geen optie.
bestaat er een middel dat ik kan gebruiken?
de klimop met worteltjes en al verwijderen………en dan nog ben je er zo niet vanaf
ze zijn nl. heeeeeeeeeeel hardnekkig. Een middeltje ervoor bestaat volgens mij niet want dan gaat de haag waarschijnlijk dood……..en de klimop groeit vrolijk verder op de afgestorven haag. HEEEEEEEEEEEEL LANG vol houden met verwijderen of alles maar verwijderen en een nieuwe haag of id.
klimop is een van de alleregste onkruiden als het ergens groeit waar je het niet wilt hebben.Uit het allerkleinste stukje wortel groeit weer een nieuwe uitloper.Uit de bessen, die graag door merels worden gegeten, verspreidt het zich tot ver in de omgeving.Het is zelfs tegen frekwent maaien bestand.Een selectief bestrijdingsmiddel bestaat er niet voorzover ik weet.
Dus: uittrekken, uittrekken en nog eens uittrekken met wortel en al en dat een paar jaar lang!!!En niet op de composthoop gooien!!!
Succes, Maria
Paniek voor niks. Gewoon rooien en klaar. Klimop wortelt niet diep, met een spitvork kun je het opwoelen en weghalen. Kost wel wat tijd maar daar heb je de tuin als hobbie voor lijkt me. Je kunt me ook inhuren, ik draai mijn hand niet om voor zo'n klusje. Afgelopen week in een renovatietuin nog een behoorlijk oppervlak tussen struiken en hagen schoongemaakt. Daar komt echt niets meer terug.
Fred.
goedeavond,
ik vind t niet zo simpel als fred zegt, 1 x een schep gebroken op de klimop, uiteindelijk maar met de grond gelijk gemaakt en ieder sprietje wat nog opkwam gesnoeid. Ik heb t wel over de hedera hibernica die snelgroeiende klimop die zo leuk lijkt maar na 2 jaar weet je het zeker, dit nooit meer in mn tuin. die wortelt dus wel behoorlijk diep en de takjes die na 2 jaar vuistdik waren terwijl ze tussen de eindpalen van mn hek doorgroeienden en die bijna ontwrichtte. klimop verwijderen is m.i. een kwestie van een lange adem. succes ermee
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?