heb ook een paar mooie herfstfoto's

• paula

Prachtig Mike!! Die gele “appeltjes” op de foto boven de lampionplant, welke boom/plant is dat?

Paula.

• Margreet

Prachtig al die foto's van je. Ik hou niet zo van oranje, maar vind het lampionnetje en die met de druppels aan de besjes het allermooist!

groetjes Margreet

• Mike

dat is de solanum aviculare, Paula. Een eenjarige solanum uit Nieuw-Zeeland. Groeit als een speer van niks naar ruim 3 meter hoog en is het hele seizoen mooi. Blauwe bloemen, die alsmaar verschijnen, bijna zwarte stengels en als toegift ook nog de vruchten/bessen, die van groen-gestreept naar geel en uiteindelijk naar oranje verkleuren. De vogels lusten er trouwens pap van als ze rijp zijn. Vind het een van de mooiste aanwinsten in mijn tuin. De halve wereld wil er inmiddels zaden van kopen, zelfs Vreeken, en dat wil wat zeggen…

Groetjes,

Mike

• Mike

Grappig, ik hield ook nooit zo van oranje, maar sinds de lampionplant, de solanum met de oranje vruchten en de tithonia ben ik helemaal ‘om’.

Mike

• Mike

Ja, mooi is 'ie, he. Je word er gewoon vrolijk van, vind ik.

Mike

• Mike

Je bedoelt de kanariekers?

Mike

• Margreet

Die besjes op de derde foto bedoel ik (echt mooi), heet die kanarie kers? En is die laatste foto ook van dezelfde besjes?

groetjes Margreet

• Mike

Nee, die op de derde foto, dat zijn appeltjes van de malus arirondak.

Mike