goede tuinenparken e.d. gezocht

• Dieneke

Hallo allemaal,

Ik wil in januari graag een tuinenpark oid bezoeken, waar veel planten, struiken en bomen te zien zijn met een bepaalde waarde in de winter (wintergroen, winterbloeiend, mooie structuur enz.). En in juni een plek waar veel struiken en bomen te zien zijn, geschikt voor gemiddelde maar ook kleinere tuinen, zodat ik goed kan zien hoe ze nu daadwerkelijk groeien en dus ook beter weet wat ik mooi vind.

Mijn vraag is: welke plekken zijn aanraders?

Groetjes, Dieneke

• Vina

Het Arboretum Trompenburg in Rotterdam en de rozentuin van Westbroekpark in Den Haag (alleen rozen dus) waren voor mij heel waardevol. Het zijn stadsparken waar je gewoon kunt wandelen en naar alles kijken, er worden geen planten verkocht. Wel staan er namen bij de meeste bomen en planten. groeten, Vina

• jeltje kosters

Proeftuin in Boskoop , staan bordjes bij bij bomen en struiken. Als die overigens nog wel bestaat, zo'n 14 jaar geleden geweest. Toen zeer de moeite waard. En ooit in Doorn geweest, weet niet meer hoe het heet. Schitterend park. En in Utrecht , is dat ook een arboretum? Denk van niet, is van de universiteit geloof ik.

De Limieten in Huizen, kwekerij.

Er zullen nog wel meer suggesties komen, succes. Jeltje

• mw.lutetia

we hebben in ons land veel botanische tuinen;die geven veel informatie.

verder zijn de tuinen van appeltern zeer de moete waard in alle seizoenen.luut

• jolanda

de tuinen van mien ruys in dedemsvaart en de watertuinen van ada hofman zijn ook erg mooi