ik ben op zoek naar een boek over mediterrane planten en bomen. ik woon dicht aan zee (20m.) op het eiland Kreta met veel wind, zoute lucht en weinig regen. Wie is hier bekend mee, wie kan mij daaraan helpen of heeft suggesties??
hartelijk dank
Dag Wien,
Een boek weet ik niet maar er zijn vast wel wat tuincentra waar je veel goede voorlichting kan vinden. Ook Nederlands sprekend.
Bomen die het daar zeker doen zijn oa. cupressen, kurkeiken, amandel, mimosa, Agavus in soorten, oleander, bouqainvillea. Alle vetplanten in soorten.
De zoute zeewind reageert daar wat anders dan in Nederland.
Er komen vast meer reacties
Veel plezier met de aanleg,
Jan-Willem.
Beste Wien, wat leuk, Kreta. We zijn daar zo'n 30 jaar geleden voor het eerst geweest. Rond getrokken met rugzak en klein tentje. Hele goede herinneringen aan het eiland, die keer en de keren dat we daarna zijn geweest.
Ik zou ook kijken wat in de omgeving bloeit en groeit. Volgens mij groeide er toen ook brem. De oleander, vijg, druif en olijf natuurlijk. We hebben ook mimosabomen gezien. Datura in de volle grond! Plumbago? Volgens mij keuze genoeg. succes ermee en veel woon genot groetjes Jeltje
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?