voor mike of wie het weet

• carla

Ik heb vorige week (bij de afdeling kamerplanten) een slaapkamergeluk gekocht.

Kan ik die nu nog buiten planten en kan dit ook in kleine stukjes dwz kan ik hem scheuren. Ik wil er nl de `kieren´ in mijn cirkel mee beplanten. Die staan nu steeds vol met gras en allerlei zaaisels. Grind heb ik ook al meerdere malen geprobeerd maar als ik dan gras eruit trek is het grind ook weg.

En dat slaapkamergeluk doet het bij Mike zo mooi……

• de Haan

Scheuren kan zonder problemen, maar nu buiten zetten is toch wel moeilijk voor het plantje, het is namelijk niet afgehard.

Het is er trouwens in verschillende kleuren.

• Mike

Wat Jan zegt, klopt wel. Ik zou wachten tot midden maart of zoeits. Je kunt dan zo'n plantje helemaal in honderd stukjes scheuren, die vervolgens ondiep inplanten (of gewoon op de grond leggen en vochtig houden, dan lukt het ook). Je zult zien dat ze mooi de kieren gaan vullen en beloopbaar zijn ook nog. Als het je niet snel genoeg gaat, kun je tot september aan toe telkens stukjes eraf scheuren en op de gewenste plekken inplanten. In de schaduw groeien ze het best, dwz hoger, in de zon blijven ze laag aan de grond.

Mike

• Teuni

Ik heb in het voorjaar een paar plantjes gescheurd en bij een waterornamentje gezet. Het vormt nu al een tapijt eromheen. Ook zo bij het binnenkomen van de achtertuin langs een rand vlak naast de haagbeuken, daar wilde niet veel groeien en nu is het één lang kussen slaapkamergeluk. Ik had het ook bij jou gezien Mike en vond het héél mooi. Ik wil ook nog eens een paar potten ermee vullen volgend voorjaar, dat is ook zo mooi.

gr. Teuni

• anneke Im

Ik denk dat er mensen die bij Mike zijn tuin zijn geweest ,er wel wat van opgestoken hebben ,en ook in hun tuin uit proberen .

Ik doe het bij vele tuinen waar ik ben geweest leuke ideeën op .

.Het gebeurd niet meteen maar als je iets anders wil komt het dan in je gedachten naar voren.

Dat is het leuke van tuinbezoeken en de mensen die er bij horen.

Loop je door je tuin oh dat heb ik van die tuin en dat van die tuin .zo blijf je lekker bezig.

Fijne dag ik ga uit vandaag met mijn dochter.Nee geen tuinen bezoeken.groet Anneke

• ann

Hier in de tuin heb ik ook veel slaapkamergeluk staan dat allemaal spontaan is komen aanwaaien op diverse plekken(vooral in de schaduw en waar het vochtig is). In een wat koude winter kan het bruin worden maar in het voorjaar zie je dat het weer redelijk gauw mooi groen wordt. Laatst drie plantjes binnen in een schaal gezet maar dit bleef niet echt mooi en heb ze in september naar buiten gezet en het loopt nu weer mooi uit.

Ann

• Brigitte Verkuijl

Zou je me ens een foto kunnen laten zien hiervan? Bij mijn haagbeuk wil ook niks groeien behalve onkruid, dus misschien is dit een oplossing… ben benieuwd hoe het staat…. en eventueel ook voor mijn waterornament, heb 3 van die bollen op een bak en nu liggen er stenen omheen maar vind dat niks.

• Mike

Van het net geplukt voor je, om even een idee te krijgen:

of

of

Mike

• anne

Wat leuk dat slaapkamer geluk , een idee om het om

het tussen de keien om het poeltje te zetten .

dank je wel vr. groet Anne.

• Teuni

Hier 3 foto's uit de tuin.

gr. Teuni