aanleg tuin voorjaar, nu heesters kopen?

• jolanda

in het voorjaar willen we van een stuk weiland een tuin maken , een gróte tuin, om de kosten te spreiden , dacht ik nu alvast wat heesters of bomen in pot te kopen om dan in het voorjaar gelijk op de plek te kunnen zetten, is dat voor de planten geen bezwaar? ik heb ook al een aantal heesters ingekuild staan die ik uit het stuk tuin heb gehaald dat parkeerplaats moet worden, o.a. vuurdoorn, pieris “forest flame” juniperus laagblijvend blauw, buxus en weigelia

• paula

Bomen en planten in pot zijn veel duurder dan bomen die uit de volle grond van de kweker komen. Die laatste worden nu ook beschikbaar, (het blad is er bijna af).

Ik zou eens bij een kweker kijken.

Paula

• jolanda

maar als ik ze bij de kweker koop , moet ik ze eerst planten, kan ik ze dan in het voorjaar wel weer op een andere plek zetten? want ik weet nog niet precies hoe het allemaal komt

• Fred

Ja hoor, gewoon nu zg opkuilen en tzt op de juiste plek zetten kun je straffeloos doen.

Fred.

• mw.lutetia

zelf zou ik het weiland eerst weg halen en redelijk onkruidvrij maken.als je dat nu doet,kun je het in het voorjaar nogmaals doen,voor alles de grond ingaat.luut

• jolanda

er komt eerst een graafmachine en die gooit alles om en graaft de vivjerpartijen erin, daarna maakt hij alles weer glad

• Plantadvies

Je kunt nu prima planten in pot kopen en deze beplanten. Zij kunnen later op hun definitieve plaats komen te staan. Om inderdaad de kosten te verspreiden, is dit een prima allternatief.

Plantadvies

• Mike

Ik zou nu ook even tuincentra en kwekerijen afstruinen, want veel planten, bomen en heesters die het hele seizoen daar in pot hebben gestaan en nu niet meer ‘toonbaar’ zijn, worden nu vaak voor een habbekrats verkocht, cq zijn sterk afgeprijsd. En straks in de volle grond gaan die prima groeien…

Mike

• jolanda

oh, bedankt , ik ga dat zeker doen:D!