Ik wil graag weten hoe vaak ik deze clematis in de winter water moet geven; hij staat een beetje onder de overkapping van het huis, krijgt amper regenwater. De druif is w.s. door te weinig water dood gegaan.
Informatie, teelt:
Clematis texensis Princess Diana is een eer voor de overleden prinses. Deze opvallende clematis met tulpvormige bloemen is zo bijzonder dat hij zeker een apart plekje in je tuin verdiend. De roze bloemen die in juli-september verschijnen hebben een opvallende middenstreep. Princess Diana kan je best tijdens de winter aan de voet beschermen. Bij vorstschade kunnen ze in maart teruggesnoeid worden tot 20 cm boven de grond.
Standplaats lichtbehoefte: zon
deze plant is vorstgevoelig
deze plant moet gesteund worden
dus niet teveel water !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! licht vochtig houden Anneke
Ik zou hem geen water meer geven als de bladeren zijn afgevallen door de kou, en er wat blad op leggen om hem te beschermen tegen de vorst. Over water geven kan ik ook niet heel veel zinnigs zeggen, behalve dat nat niet zoveel kwaad kan: ik heb mijn clematis aan de slootkant staan en dat is echt heel erg natte, zware klei, en dat gaat goed maar ik heb dan ook niet de frêle prinses, ik heb de ruige prins: prince charles .
In de winter zal de clematis niet veel nodig hebben, droog is dan beter. (hij groeit immers niet, is alleen maar aan het afsterven bovengronds)
In het voorjaar moet je wel flink water gaan geven. Als je druif is gesneuveld op diezelfde plek door te weinig water weet je hoe laat het is. Flink wateren dus! Clematis kan een hoop hebben maar ze zijn zo eindeloos mooi als je goed voor ze zorgt. Dus: bemesten in het voorjaar en goed water blijven geven als ze weer aan de groei gaan.
Gr.Margriet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?