tomaten plant

• mama van 2 meiden

ik heb hem in het voor jaar gekregen en een paar mooie tomaatjes van gehad.. erg leuk voor de lol :)

Maar zou er volgend jaar ook nog van willen genieten. Hoe kan ik het beste hem overwinteren.. hij staat nu in een pot in de tuin..

alvast bedankte

• Margriet

Hij blijft niet over, hij is niet winterhard.

Alleen in een goed verwarmde kas kan een tomaat blijven leven in de winter.

Je kunt beter volgend jaar een nieuwe tomatenplant kopen of zaaien. Dat is echt veel minder moeite, het kost geen lor en je hebt weer een frisse, sterke plant.

Gr. Margriet.

• Olga

Voor de lol zeg je….

Overhouden van de plant zelf lukt niet.

Maar misschien heb je nog een tomaatje er van, of hangt er nog eentje aan?

Haal daar dan de zaadjes uit en probeer die volgend jaar maart - april, op een zonnig plekje op je vensterbank te laten kiemen. ….Wie weet lukt dat wel en anders maar weer een plantje kopen!

Olga

• paula

Dat lukt vast!!!! Ik doe dat zo al jaren. Ook met tomaten die ik in de winkel koop.

Paula

• mama van 2 meiden

oke.. nou leuk ga ik dat proberen.. jammer dat ik hem niet zo kan overhouden. :)

soms lukt het wel eens met 1 jarige plantjes..

ok jammer dan.. anders maar een nieuwe kopen.. (was een cadeautje van mijn kids:))

• dinie

ik ga mijn tomaten elk jaar zaaien op valentijnsdag en ik heb de zaadjes op keuken papier gedroogt en zo leg ik ze op de aarde,als de plantjes groot genoeg zijn om ze uit te poten dan gaan ze in grotere potjes,en ik heb heel veel tomaten gehad,maar volgend jaar doe ik alleen nog kersttomaatjes en trostomaten ik had vorig jaar grote vleestomaten en daar heb ik zaad uitgehaald en die gezaait ,maar dat werden gele tomaten en echt niet lekker en keihard dus dat doe ik niet weer

allemaal veel plezier ermee.groeten dinie

• Mike

Ze kruisen bij de vleet onderling en dan kan je het soms niet treffen helaas. Dus dan maar weer soortechte kopen, - heb dat ook al ondervonden.

Mike