verhuizen

• veralie

Tuin, 1 1/2 jaar geleden aangelegd en nu helaas alweer verhuizen, is niet anders.

Ben nog in overleg over vergoeding tuin (“heeft u de bonnetjes nog?”)/meenemen planten. Maar nu vraag ik mij af of ik op dit moment wel alle planten evt. zou kunnen meenemen en zoalng kan oppotten. B.v. akebia quinata, die toch al niet van verhuizen houdt, of de clematis armandii kun je die nu wel terugsnoeien? En alle bollen diei k onlangs nog in de grond heb gestopt, is dat een “verloren” zaak?

Het is huilen en lachen tegelijkertijd, veralie

• Jan-Willlem

Veralie,

Als het je eigen huis is dan mag je officieel niets menemen want alles wat Aard en Nagelvast zit hoort bij de verkoop.

Als het een huurhuis is mag je alles meenemen en dat kan nu. De Akebia k en de Clematis kan je een flink stuk inkorten. De bollen kun je met een greep nog oplichten als ze er nog niet langer dan een maand instaan. Anders zijn er al wortels gegroeid en dan wordt het moeilijker.

Ik zou zelf alles meenemen en kijken wat er dood gaat.

sterkte met de verhuizing,

Jan Willem.

• Hinke

Inderdaad bij een koop huis laten staan, of in overleg meenemen wat je bijvoorbeeld dierbaar is. Bij een huurhuis meenemen wat je mee wilt nemen, gaat het dood, is jammer, valt meestal heel erg mee, maar proberen kan altijd.

succes, Hinke.

• Plantadvies

Ben nog in overleg over vergoeding tuin…………..

Prima gedaan. Overleg is heel belangrijk voor eventuele latere problemen. Snoeien en meenemen van diverse planten dan ook gewoon doen. Alles wat overleeft is meegenomen. Denk om de vorst en het water geven. Ach en een verhuizing geeft weer nieuwe inzichten op heerlijk ideeen voor het nieuwe jaar.

plantadvies.

• veralie

Bedankt allemaal, dat geeft weer moed in alle komende drukte en geleden stress van de afgelopen 2 jaar, (ja, het betreft een huurhuis met een ernstig gebrek -de buren-, lakse houding woningbouw, momenteel geen andere optie meer dan verhuizen, ook wat betreft veiligheid, vraag maar niet wat er nodig was iedereen eindelijk eens tot wat aktie te bewegen en inzicht in de situatie). Het wordt nog een heel karwei ,maar idd met een positieve instelling, verheugen op nieuwe inzichten en ideeen, komt het wel goed en kan ik hopelijk binnenkort in heerlijke rust en lekker bezig in mn nieuwe tuin alles verwerken.

Eerst nog even lekker uitrusten met een grote stapel tuintijdschriften bij de hand:-)

En dan overstelp ik jullie binnenkort wel weer met vragen om advies.

Veralie

• jeltje kosters

Heel veel sterkte en succes, heb nog niet zolang geleden mee gemaakt van een bekende die om die zelfde redenen moest verhuizen. Heb dus mee gemaakt wat voor impact dat heeft. Fijn dat je een positieve instelling heb, er komen zeker weten nieuwe inzichten en tal van ideeen, groetjes Jeltje

• andre

u heeft een geluk dat de struiken niet zo lang staan even goed rond steken dus voldoende wortels de struiken en bomen zijn nu in rust beginnen in april mei weer met uitlopen maar voor de bollen wordt het wat laat pas op met struiken enbomen rooien als het vriest