ongewenste boom

• nash

Hallo allemaal,

In onze tuin staat een struik (boompje) dat erg ongewenst is. Schijnt een zaailing van een andere struik te zijn (weet niet welke) is vreselijk lelijk. Gewoon groen blad. We zagen het ding elk jaar een meter boven de grond af en aan het eind van de zomer is ie dan weer 2 tot 3 meter hoog.

Ik zou hem het liefst met wortel en tak kwijt zijn. Als we in het voorjaar weer gaan zagen zou ik er het liefst iets overheen smeren waar door hij echt dood gaat. Het stammetje is wel 15 cm doorsnee.

Maar waarmee smeer ik het in zonder al te veel geweld aan mijn andere struiken te doen??????????

Ben benieuwd.

• N

Uitgraven geeft het snelste, beste en zekerste resultaat.

Kun je ook meteen een struik/boom planten die je wél leuk vindt.D:D:

Nina

• Miep

ja, schop erbij, klein zaagje en wegwezen met je groene gribus. Je zult wel een paar zakken aarde in het gat moeten gooien.

• Marian

Ik denk dat het een wilg is, die komen overal uit en groeien heeeel hard.

Uitsteken, afzagen helpt niet, schiet gewoon weer uit.

• Goof

Je kunt het beste de struik uit de grond halen anders kom je er niet van af,of je kunt ook zodra er in het voorjaar takken komen deze gelijk afknippen maar dan blijf je de hele zomer aan de gang

Goof

• andre

je zou de takken en de stam moeten afzagen en dan een paar zaagsneden moeten maken en in die sneden een klein beetje round up gieten het mooist zou dat zijn in de groeitijd begin mei meschien een paar keer herhalen maar dan wel weer een frisse snede maken heeft geen gevolgen voor de overige beplanting