apenboom of slangenden

• cowi

Ik heb een vraagje over de apenboom. Ik heb deze boom in mijn voortuin staan,maar hij wordt nu wel erg breed,de hoogte maakt niet uit.Kan ik de zijtakken terugsnoeien want die scherpe naalden beginnen een bedreiging te worden .

Ik hoop dat er iemand een antwoord heeft voor mij. Ik had al rondgekeken op google,maar kon het niet vinden.

groetjes, cowi

• jeltje kosters

Als de boom zoals die nu is, al gevaarlijk wordt, zou ik het gewoon doen. Ze zijn echt levens gevaarlijk, moet er niet aan denken als je er in valt! of tegen aan stoot. En ze worden elk jaar breder en hoger, kunnen flinke bomen worden.

succes, zou me goed inpakken als ik je was, als je bezig gaat. Jeltje

• jeltje kosters

ha Cowi, ik zag vandaag zo'n apenboom staan, het was al een vrij vorse boom, zeker zo'n 7 meter hoog, als die niet groter was, het sneeuwde behoorlijk en ik was op de fiets dus geen zin om te stoppen. De onderste takken hadden ze bij de stam weggehaald. Ik vond het niet misstaan bij deze hoogte/grootte. Gewoon doen dus, gr Jeltje

• cowi

Jeltje bedankt voor je reactie. Ik zal het er ook maar op wagen,voordat de postbode zijn gezicht er aan open haalt.

gr. cowi

• Goof

Bij mijn apenboom heb ik de onderste takken gewoon afgezaagd

,Goof

• Adrie

Met excuses Cowi, maar wat ik me altijd afvraag: wat zien wij nederlandse tuinierliefhebbers in godsnaam in de apenboom?? Heb je een kleine standaard-voortuin van pakweg 5x4, staater 1 dominante veel te grote apenboom in….werkellijk geen gezicht. En nog onhandig ook met die stekels. Hij staat bij mij dan ook op nr 1 van de lijst met nooit aan te planten bomen en struiken. :-)

• Ben

…en als de boom te groot aan het worden is zien we vaak een advertentie op marktplaats verschijnen in termen als “gratis af te halen” en “zelf uitgraven” ! Geen wonder, zo'n boom verwijderen is een levensgevaarlijke klus ! ;-)

gr. Ben

• jeltje kosters

Toch heeft die boom wel wat. Staat ook niet op mijn favorieten lijst, maar als ik hem ergens zie staan, “raakt” ie mij wel. Misschien de kracht die die uitstraalt? Dus lekker laten staan Cowi en van genieten. gr Jeltje

• Goof

waarom zou iemand z'n boom niet mooi mogen vinden, ik heb er een staan die is al 3o jaar oud en ik zou hem bijna met mijn leven vededigen als ze hem weg zouden halen ..laat ieder mooi vinden wat hij of zij mooi vind.

Goof.

• jeltje kosters

Dat zal een reus zijn! Schitterend. Wat ik al zei ik hoef hem niet te hebben, maar als ik hem ergens zie staan, vind ik het schitterend. Vooral als het al hele bomen zijn. En er zijn meer planten/bomen struiken, type tuinen die niet mijn smaak zijn, maar waar ik toch van kan genieten als ik het zie. gelukkig dat al die tegenstellingen er zijn, anders wordt het zo'n éénheids worst. Fijn weekend Jeltje