kuipplanten

• mw.lutetia

wat is het rustig op ons prikbord!

ik haal al een dag of tien de moltonlakens naar buiten om die over wat kuip-en kamerplanten te hangen na 18.00 uur:azalea's,cyclamen,salvia canariensis;en bij de schuifpui de brugmansia sanguinolenta en de salvia elegans–ananassalvia–beide vol bloemen..ik ben –nog–niet bedreven genoeg om met mijn digitale camera een foto te plaatsen.

in de broeikas bloeit de passiflora anastasia nog steeds……mvg,luut

• paula

Jij hebt je planten nog buiten staan dus??!! Ik heb mijn lampenpoetser ook nog buiten. De Brugmansia en de Fuchsia staan al binnen. En je hebt gelijk: erg rustig op het prikbord, ik dacht al dat er iets mis was met mijn pc.

Fijn weekend allemaal, Paula

• kuuk

Wat leuk nu nog bloemen. Ik heb nu nog een prachtige grote witte hortensiabloem die nu nog staat te pronken, heel apart toen het onlangs sneeuwde.

De Solanums heb ik toen vlug in de schuur gezet maar volgens mij kunnen ze best een graadje vorst verdragen en de Lantana die ik als klein nietig stekje bij de A.di had gevonden begon juist plezier in z'n plantenleven te krijgen, toch maar vlug de schuur in maar de bloemen zullen er niet meer lang aanblijven denk ik.

• Miep

bij ons staan de planten lekker in de kas, als het echt gaat vriezen doe ik er een kaars of een vetpot bij. de solanum kan een beetje kou hebben, hoop ik dan ook maar. de pot is zo onnozel zwaar.

• jeltje kosters

Alles op een koude zondagmiddag in de sneeuw naar het zoldertje verplaatst. Op de agapanthus na. Die kunnen wel een beetje vorst hebben, moet ze nog wel inpakken. Wil dit jaar in vliesdoek doen. Bij een tuincentrum in de buurt gekeken die hadden het spul niet. Weten iemand van jullie waar ik kan kopen, of wat doen jullie om de potten met planten die buiten blijven staan?

Fijne sinterklaas gr jeltje

• carinb

Hier staat ook al alles in de kas. Alle agapanthus in pot gaan naar binnen, die in de vollegrond zijn weer afgedekt met tempex of bubbelplastic om ze wat droog te houden.

De fuchsia's staan nu nog in de kas, maar gaan deze week naar de kelder, daar blijven ze gelijkmatiger op temperatuur.

Vliesdoek is meestal toch wel te koop bij een tuincentrum, zeker als het kouder wordt staat het prominent in beeld. Vliesdoek is ideaal om groenblijvers tijdens een zwaardere vorstperiode mee af te dekken, bijvoorbeeld de sterjasmijn die bij mij in de vollegrond op het oosten staat. Bubbelplastic is daarvoor minder ideaal, want dan wordt het overdag te warm. Maar een pot afdekken met vliesdoek lijkt me weer minder. Als je niet wil dat de pot bevriest, zou ik daar liever bubbelplastic omheen doen. Carin

• Miepje

Een kaars of een vetpot erbij?? Kun je dat eens ff uitleggen Miep? Steek je dan gewoon een kaars aan 's avonds?? Of wat moet ik me daar bij voorstellen??

*D Miepje

• kuuk

:D Ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar die kaars maar ook die vetpot. :)

• mossel

meestal heeft een meubelstoffeer bedrijf dit te koop