wilgentakken

• rovianne

Wie weet waar ik enkele wilgentakken zou kunnen krijgen/kopen?

ik ben al overal aan het zoeken maar krijg de vraag van “kronkelhazelaar?” Maar ik bedoel gewoon echte, rechte takken van een wilg.

Ik weet ook niet precies wat het seizoen is van wilgenknotten anders zou ik daar eens moeten gaan kijken (al zou ik niet weten waar hier in de buurt wilgen staan)

• Fred

Vraag er naar bij de dichtsbijzijnde hovenier. Er wordt al een tijdje gesnoeid, wellicht heeft ie wat liggen. Ik geef zoiets zelf oor niks weg, een commerciele jongen zal er een paar dubbeltjes voor willen hebben.

Fred.

• mw.lutetia

jullie hebben vast wel een natuur-en vogelwacht in de buurt;die snoeien tot minstens half februari;je kunt dan waarschijnlijk gratis takken meenemen.succes!luut

• maria

Omdat je er niet bij vermeldt, waar je woont, is je vraag een beetje moeilijk te beantwoorden.Vermeld dus even je woonplaats! Maar in alle plattelandsgemeentes met water zijn wel wilgen te vinden.In een naburige gemeente werd bij een kennis van me gratis door de gemeente een vrachtwagen wilgentakken bezorgd.Dat scheelt de gemeente nl. stortkosten!Ook instellingen als Landschapsbeheer kunnen je wel helpen.Ikzelf heb ook wel wilgen staan, maar we hebben al gesnoeid(overigens merendeels elzen) en dat snoeisel is al “opgehoopt”.

Maria

• Katinka

Wilgen groeien vaak langs de slootkant, en knotwilgen vind je aan de rand van weilanden die begrensd worden door smalle slootjes.

• Hinke

Ik sla het knotten van de wilgen dit jaar over. Maar mocht je in de buurt wonen (Zuid-Friesland) dan kunnen er wel een paar tenen uitgehaald worden. Maar rond kijken bij jou in de buurt waar (knot)wilgen staan en daar even vragen kan ook. Soms worden ze ook op marktplaats aangeboden.

Hinke

• rovianne

Ik woon in Deurne, Noord Brabant. Heb zelfs al de gemeente gemaild maar daar konden ze me ook niet helpen.

Ik ben zelf een leek op bomengebied en vind alles met een “knot” op wilg lijken…

Maar zal hier eens wat tuinders bevragen.

• Margriet

http://www.marktplaza.nl/wilgen-takken-6999661.php

Zo zijn er wel meer, even zoeken op Internet.

Gr. Margriet.