Iedereen klaar voor de aankomende VORST?

• theo

Beste tuinliefhebbers,

Zijn jullie er heleaal klaar voor?

Watertonnen leeg laten lopen?

Vorstgevoelig plantmateriaal flink afgedekt?

Druivenranken gesnoeid?

Alle gevoelige potplanten binnengezet?

Mike, laat jij de dahlia's deze winter ook weer zitten?

Ik heb getwijfeld, want het gaat in ieder geval een week of 2 of 3 tot matig/streng vriezen…

Ik gok erop dat ze dat opnieuw gaan overleven met een forse afdekking van bladeren, takjes en lang gras.

Graag wens ik alle tuinprikkers een heerlijke wiintertijd met flink sneeuw (waarschijnlijk begin januari!) en ijs.

Overmorgen duiken we de vost in!! :)

Prettige Feestdagen, :) Theo.

• de Haan

Dan zal ik toch even aan het werk moeten.

Oleander naar binnen.

Canna/oleander en bananen afdekken.

Dahlia laat ik ook in de grond zitten met een afdekking.

Laurier kijk ik nog even aan.

• Hinke

O ja, de regenwaterton. Zal manlief straks vragen hem te legen. Planten moeten zich deze winter maar redden. De meeste had ik gelukkig in november al weggezet en de Dahlia's laat ik zitten. Twee weken geleden ben ik geopereerd en kan zelf nog geen zwaar werk weer doen. Voorlopig heb ik sowieso geen idee wanneer ik weer wat in de tuin kan doen. De druif snoeien lukt misschien nog wel, zal straks eens kijken. Normaal zou ik daar zelf aan gedacht hebben, maar fijn dat je het hier neerzet Theo!!

Ik heb even wat anders aan mijn hoofd dan tuin:-):-)

groet, Hinke.

http://wyldewielde.tumblr.com/

• Teuni

Wat maak jij mooie creaties Hinke. De takken van de kronkelwilg zijn heel decoratief en maakt het heel natuurlijk.

Ik wens je veel beterschap en voor iedereen fijne feestdagen en een goed en vooral gezond 2009!

gr. Teuni

• theo

Ook Beterschap Hinke,

Het wordt steeds duidelijker dat we een onvervalste winterperiode tegemoet gaan, mischien zelf een memorabele!

Zet jullie schrap, mensen, tijd om de schaatsen te slijpen! :)

Een hele fijne winter gewenst!

Theo.

• paula

Vervelend voor je Hinke!!! Beterschap!!!

• anneke Im

Hinke ik heb naar je gemaild maar ik kreeg hem terug via Gmailadres

.Heel veel sterkte las je website ;groeten Anneke

• Katinka

Ik ben er klaar voor! Laat de sloot maar dichtvriezen (sorry ijsvogeltje) dan stappen we zo uit de achtertuin het ijs op, ik heb er zin in. De laatste keer dat dat kon, was zo'n vijf jaar geleden. Of was het alweer zes…

• Hinke

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes!! En Anneke, jammer dat de mail niet lukt, werkt normaal wel altijd volgens mij. Maar hier iets te lezen is ook fijn!!

En maandag gaan we de 11stedentocht doen:-):-):-) maar dan deze:

http://www.11stedetocht.nl/frame.php

Het gaat vriezen dus heel toepasselijk:-)

Iedereen verder sterkte met regen watertonnen etc. die van mij is ondertussen leeg!!

groet, Hinke.