sedumdak

• Katinka

Ik ben van plan in het voorjaar een afdakje te bouwen en daarop als dakbedekking sedum te laten groeien. Ik ben mij aan het oriënteren en zie allerlei kant-en-klare systemen, die mij erg duur lijken. Nu vraag ik mij af… ik kan toch gewoon op de epdm-folie een laag hydrokorrels en cocospotgrond aanbrengen, en dan losse sedumplantjes planten? Heeft iemand hier ervaring mee?

• paula

Sedum op het dak heb ik niet. Wel op een aantal (natuur) stenen. Ze groeien daar zó op. Zonder grond. Okè, hárd gaat het niet. Maar dat is denk ik ook niet de bedoeling. Onderstaande foto is van 5 minuten geleden. :) Het vriest op z'n koppie maar dat is ook absoluut geen bezwaar. Deze staan er al zeker tien jaar op . Af en toe haal ik wat weg zodat het niet te vol wordt. Dat andere groen is van mos, ik zie dat ik dat ook weer eens weg moet halen. ;) Paula

• Katinka

Prachtige foto zo met dat mos, dat vind ik juist mooi! Ik heb de sedum hier ook tussen een trappetje en een stenen muur groeien, dus ik dacht: dat moet toch te doen zijn, gewoon zelf een luchtig mengsel maken van hydrokorrels en wat cocospotgrond… en dan stekken maar.

• Goof

Even google,sedum daken, en je vind veel infomatie over groene daken.

Goof.

• carla

ik zou het ook niet weghalen hoor dat mos, staat juist heel natuurlijk.

Lijkt soms net fluweel….zo zacht.

Carla

• ton

ik zelf heb op mijn garage dak ook sedum

rode variant

en heb sempervivum geplant

onderlaag een vijverfolie(wil gelijk het plate dak goed beschermen)

daarboven eenwaterafoerende drainage dikte 1 cm

daarboven op grof afstrooi split dat waait er niet zo gauw vanaf

laagdikte 2cm

daarin heb ik sedum spurium

en sempervivum

heb geen sedum acre gebruikt die woekerd te gauw als hij van het dak in de tuin

gevallen is

heb helaas geen mooie foto voorhanden

• a.s.

In het laatste nummer van landleven, staat een heel stuk over deze sedumdaken.

GR.

• marielle

Beste,

Op onze site www.groendak.info kunt heel veel informatie over sedumdaken terugvinden.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle van den Berge

• Paul Wolf Tuindecoraties

Paul wolf dakbeplanting.

PW-dakbeplanting is toonaangevend op het gebied van daktuinen.

Daarbij is voor elk dakontwerp een specifiek systeem ontwikkeld, dat geheel aansluit op de wensen en de mogelijkheden van het dak

Laat u verrassen door de mogelijkheden!

Een sedumdak kan vanaf 75 euro per m2 geplaatst worden,

Enkel een sedumpakket loopt vanaf 30 euro per m2 voor levering.

Grote daken kunnen iets goedkoper zijn, kleine daken vallen wat duurder uit. \

www.paulwolftuindecoraties.nl