Foto's van vogeltjes

• Marian

Allereerst: alle prikkers een voorspoedig en gezond 2009.

Omdat foto's kijken altijd leuk is, hieronder de foto's van vogeltjes die zich op 1-1-2009 in onze tuin tegoed deden aan het lekkers wat ik voor ze opgehangen had.

verscheidene duiven

merels natuurlijk

koolmeesjes in allerlei maten

pimpelmezen in verscheidene houdingen

het roodborstje

de vink ( toch ?)

Vlaamse gaai

De zwarte mees, wilde zich niet van de voorkant laten zien.

Een horde van 6 staartmezen die werkelijk uitgehongerd waren

volgens mij is dit een Groenling, of heb ik het mis?

Eerst dacht ik dat dit ook een groenling was, maar hij heeft een zwarte kop, en is wat gestreepter, dan zou het ook een sijs kunnen zijn.

Wie weet het zeker van de onderste 2?

Toch een mooie vangst nietwaar?

• Marian

Oei, nog vergeten: de huismus en de ringmus, maar die wilden niet op de foto.

• anja

hallo marian.

wat leuk die foto's van al die vogels.

dat is genieten he.

groetjes anja

• Teuni

Leuk Marian, er komen veel soorten vogels bij je in de tuin. De onderste is inderdaad een sijs en die daarboven een groenling.

De staartmeesjes vind ik zo leuk. Hier ook ééntje heel even in de heg.

Grappig, een vink gaat hier ook vaak op de buxus zitten.

Heb je nog steeds dezelfde camera?

gr. Teuni

• Marian

Ja Teuni, ik heb de Nikon Coolpix nog, maar heb ook sinds 2 jaar een Olympus SP-550UZ.

Maar om eerlijk te zijn, de Nikon maakt mooiere foto's als je snel moet zijn, en dat moet met vogeltjes.

De geplaatste foto's zijn niet heel erg scherp, maar ik heb ze door het raam genomen en ze zaten geen seconde stil. Pfff

Vooral die staartmezen, die waren beweeglijk. op de foto zijn het er maar 4, maar er waren er 6 en hingen soms met zijn allen aan die bol, en hoppa, weer naar een andere, en weer terug. Het leek wel of ze een week geen eten gehad hadden.

• Judith

Toch erg goede foto's zo door het raam..erg leuk

• Corinne

Heel leuk je vogelfoto's! Hier houtduiven, eksters, heggemusjes, roodborstje, hé, mezen lang niet gezien….maar ik heb ook niets voor ze opgehangen, strooi alleen broodkruimels.

• Manda

Hier onder de rook van Rotterdam heel weinig vogeltjes in de tuin.

Ik heb van alles hangen en staan om ze te lokken, maar sinds er een ekster-paar in de buurt is komen wonen lijkt het kleine grut voorgoed vertrokken te zijn…..

• Katinka

Oja, die staartmezen vind ik de leukste, ze komen hier ook als six-pack ;) grappig is dat, die hele kleine beestjes met die lange staarten die zo druk doende zijn! De vlaamse gaai heb ik ook als gast, net als de merels (die krijgen rozijnen en een appel). Ik heb hier ook een vogeltje dat ik niet kan thuisbrengen, hij is zacht appeltjesgroen, het lijkt op een groene vink of zo :?.

• siny

Leuk om dit alles zo te fotograferen je moet wel snel zijn .

Wij hadden nieuwjaarsdag een kerkuil in de tuin hij zat op de leuning van een tuinstoel, maar vloog weg toen we aan kwamen, maar hij vondt het denk ik wel gezellig bij ons en was nog 2 x aanwezig had zich een plekje gezocht achter de taxushaag die lekker dicht bij het huis staat.Het was daar lekker uit de wind en ook warmer.Vond het wel een ervaring hoor een kerkuil op het terras.

Het is wel gelukt om een ietwat wazige foto te maken vanuit het raam.Ik weet niet hoe ik die hier moet plaatsen