Koperen Slakken ringen

• Lisa

Dag allemaal

Allereerst allemaal een gelukkig en bloemrijk nieuwjaar!

Aangezien ik alweer een tuinlijstje met benodigheden aan het maken ben

kwam ik via een tuintijdschrift op koperen slakken ringen

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

De afgelopen jaren heb ik tegen de slakken wel slakkenkorrels gebruikt

maar het leek of er alleen maar meer bij kwamen, misschien wel eigen idee hoor

Met bier in een glas ingegraven in de tuin vind ik eerlijk gezegd een beetje ranzig.

Dus zijn mogelijk de ringen de ultieme oplossing tegen slakken?

Hoor jullie graag!

Vr gr Lisa

• Hinke

Wat ik begrepen heb is dat de slakken niet over die ring komen, maar heb je bijvoorbeeld Hosta's waarvan het blad over de ring op de grond komt, kruipen die slakken mooi over het blad over de hele Hosta en heb je er dus niets aan. Het schijnt vooral heel handig te zijn om zaailingen te beschermen. Maar misschien heeft iemand eigen ervaringen, dit is allen wat ik er eens over op BBC heb gezien.

groet, Hinke.

• carin

In praktijktesten blijkt inderdaad dat koper werkt tegen slakken, maar in de volle grond is het praktisch onmogelijk om de ringen vrij te houden van rommel en blad, dus vinden de slakken er altijd wel een weg overheen. Om potten zouden koperstrips wel kunnen werken.

Ik zou mijn geld liever uitgeven aan hostasoorten die slakbestendiger zijn. Carin

• marja

Een tip tegen slakken, voor planten in potten.

Heb ik weleens gehoord,dat je de potten kunt insmeren met vasaline,of de pot op een zoutblok zetten.

Marja

• jeltje kosters

Proberen je tuin vogel, padden en egel vriendelijk te maken, dat helpt en is gratis. De eerste jaren raapte ik zo zo'n vijftig slakken per dag. De laatste jaren merk ik dat de slakkenpopulatie gigantisch is afgenomen en afgelopen jaar merkte m'n man op , ik hoor je niet meer mopperen over al die slakken. Toen had ik pas door dat ik al een tijd geen slakkenstrooptocht had gehouden, kom wel in de tuin lege huisjes tegen. gr Jeltje

• Corinne

Planten planten waarvan slakken niet houden…..als we doorgaan met op slakken jagen, zullen we daar vroeg of laat spijt van krijgen.