foto's

• Marian

Nogmaals wat foto's van vogeltjes.

We hebben sinds vandaag een voor ons onbekende vogel in de tuin, we denken zelf dat het een Keep is.

Is dit juist? het is een grondeter, en heeft wel wat weg van een vink.

Nogmaals eentje van de Zwarte Mees, had het beestje nooit eerder gezien, nu komt hij dagelijks eten

En nog een mooie ( vind ik zelf) van de Gaai

Al heb ik die liever niet, want dan is de rest weg.

En nog eentje van een ziek vogeltje volgens mij. Ik denk dat het de Groenling is, maar normaal is die langer en slanker. Hij zit maar stilletjes, is ook niet zo vlug meer en is helemaal dik.

• jeltje kosters

Klopt, is een Keep, volgens ons boekje. Wij hebben hem ook dit jaar, net als vorig jaar. Wel leuk zo'n vreemde snuiter er tussen. groetjes jeltje

• Teuni

Die bovenste is inderdaad een Keep. Raar he dat die zwarte mees er dan opeens is. Die heb ik hier ook nog nooit gezien. De groenling heeft misschien last van de kou?

Pas maar op Marian, het werkt erg verslavend als je eenmaal vogels gaat fotograferen. Vanmiddag zat de roodborst weer op de tuinmuur. Dan kan ik er vrij dichtbij komen. Na 10 foto s is hij het zat en gaat er vandoor.

gr. Teuni

• Marian

Ik zit nu toch wel zeker 2 uur per dag met de camera klaar.

Alleen moet ik wel binnen blijven zitten, zo gauw ik buiten kom zijn ze weg.

Komen wel weer terug, maar ik heb geen zin om zo lang buiten te blijven staan, veel te koud :)

En dan wennen ze er natuurlijk nooit aan.

Alleen de kool- en pimpelmezen zijn niet zo schuw.

Maar die ‘nieuwe’ vogels kennen mij nog niet zo goed, en zijn dus zo weer weg.

• Margreet

Mooie foto's Teunie!

groetjes Margreet

• bert

Vanmorgen kwam mijn vrouw op het idee om een appel in de tuin te leggen.

Ik heb twee appels gehalveerd in in de tuin gelegd. Toen ik na 5 minuten weer binnen kwam zaten er twee kramsvogels bij de appels. Vier jaar lang niet gezien. Toen heeft mijn vrouw er een van de dood gered die niet meer met de koppel mee kon. Veel bessen uit de diepvries en heel veel appels gegeven en binnen een week was die weer “op de been”. Misschien nog een tip: Verkruimel eens enkele vetbollen . De merels zijn er dol op. Zo ook het roodborstje.

Overigens staan er altijd prachtige foto's op het prikbord. Zal het ook ooit eens proberen maar ik ben een enorme leek op dat gebied.

Groetjes Bert.

• anja

hallo allemaal.

ja dat is zeker dat er hier mooie foto's worden neer gezet.

en dat roodborstje zo dicht bij en dan zo mooi duidelijk bij mij worden de foto's minder mooi.

maar blijf maar foto's neer zetten ik kijk wel.

groetjes anja

• karin

iets grotere vogels,zij landen hier neer om bij het restaurant van ons dorp een stukje vlees te krijgen,prachtig beeld he,zo op een poot!

• karin

ok ook een kleintje was hier,beetje verzwakt volgens mij..heb wat brood gestrooid,verbollen vervangen en pinda netjes opgehangen…pfff

• anneke Im

wat een prachtige foto,s komen er weer langs

schitterend kmap gemaakt hoor . Anneke