Jeltje,,, Foto's plaatsen

• paula

Dat gaat heel eenvoudig Jeltje. Er van uit gaande natuurlijk dat je ze op de pc hebt staan.

Ga naar www.tinypic.com en “upload” daar je foto door op “bladeren” te klikken. Dan opent een nieuw venster met de map van jouw foto's. Selecteer de foto die je wilt plaatsen en klik dan op “openen” rechts onder in dat venster. Het venster sluit zich. Klik nu op “nu uploaden”. Afhankelijk van het formaat van je foto (lees aantal pixels) en de snelheid van jouw internet verbinding kan het even duren. Dan verschijnt jouw foto met links daarvan de aanduiding “Links to Share” Daaronder een aanduiding “IMG-code voor forums en berichtenforums”. Dubbelklik op de link die daar direct onder staat. Die wordt daardoor blauw. Klik met rechts hierop. Dan opent zich een klein venster, klik op “knippen”. Op “kopiëren” klikken kan ook, dat maakt niet uit. Dan ga je naar je bericht en klikt binnen het kader waarin je typt weer met rechts. Dan opent zich dus weer dat kleine venster. Klik nu op “plakken” en klaar is Kees. Let wel!!. Je ziet je foto pas als je het bericht opnieuw opent.

Succes, Paula

• Viola

Paula ik heb bewondering voor het feit dat je het telkens opnieuw weer uitlegt!

Ik heb zo'n antwoord van jou een hele poos geleden bij m'n favorieten gezet. Voor als ik in de toekomst leer hoe ik m'n foto's op de computer zet.

Hoef je me niet uit te leggen hoor! Dat laat ik een van mijn zoons wel doen.

Dit is niet hatelijk bedoeld voor de fotoplaatsvragers!!!!

Alleen uit bewondering voor het geduld van Paula.

Viola

• marja

Sluit me aan bij Viola.

En ga het weer proberen.!!

Dank je wel hoor Paula, voor je eindeloze geduld.

gr marja

• paula

Haha :):) Voel me zeer vereerd.

Paula

• jeltje kosters

Lief van je Paula dat je me wilde helpen. Maar dit is (op dit moment) niks voor me. Net als vroeger met naaien van kleding, ik las niet de instructies, kan het gewoon niet begrijpen, zette de schaar erin en gewoon doen. Ging heel veel mis, maar ik moet het zien en dan lukt het. Zo heb ik ook computeren geleerd, kijken hoe de kid's het deden en dan in mijn taal opschrijven en doen onder begeleiding van hun en dan zit het in mijn koppie. Kid's zijn de deur uit, dus kan hun op dit moment niet vragen. bedankt en groetjes Jeltje

ps de ijssculpturen zijn nu al plensjes water. Jammer dat de kou over is, heb ervan genoten.

• Margriet

Het help enorm als je begrijpt dat je foto's op Internet moeten staan voordat je ze hier (op Internet) kunt plaatsen. Foto's plaatsen die gewoon in een mapje op jouw eigen computer staan, gaat niet. Vandaar dat je ergens op Internet een plekje moet vinden om je foto's (eerst) te plaatsen. Van daaruit kun je ze dan hier neerzetten. En daar is bijvoorbeeld Tinypic of Photobucket voor.

Ik ben ook echt geen held op de computer en gewoon dit simpele begrip hielp destijds. :-)

Gr. Margriet.

• Marian

Als je foto's niet ‘op internet’ staan, dan krijg je zo'n wit vierkantje met een rood kruisje te zien. Dat heb je vast wel eens ergens gezien.

Ik gebruik zelf photobucket, maar die vind ik zo "vol en onoverzichtelijk ' worden van de reclames, banners en pop-ups, dat je gewoon bijna niet meer de knop kunt vinden om te uploaden.

En telkens veranderen ze het scherm zodat je weer goed uit moet kijken of je niet per ongeluk op een reclameknop klikt.

Misschien maar eens overstappen, of is dat bij Tinytopic ook zo?

• anneke Im

ik heb mijn foto,s in mappen op de computer staan en via tinypic haal ik ze op en plaats ze hier. Anneke