De lente kriebelt nu al!

• Margriet

Het was hier vandaag heerlijk zonnig! Winter? Allang vergeten.Het regende even warm water en weg was alles. Ondanks mijn voornemen om even flink uit te rusten en alle, maar dan ook ALLE namen van planten te vergeten, begint het alweer te kriebelen…………Ik ga gewoon weer dezelfde fouten maken als voorgaande jaren, ik voel ze al aankomen. Ik ga zaaien en verplanten, ik ga stekken met een soort fatalisme dat me eigen is……

Hebben jullie dat nu ook? Dat je gewoon nìet kunt blijven zitten? Wat een ramp is dat toch……

Gr. Margriet.

• Hinke

Nee helaas zou ik zeggen:-) nog niet. Nu was het vanmorgen hier ook heel erg mistig, pas vanmiddag kwam de zon er wat bij maar toen was ik niet thuis. Ik was wel van plan om morgen weer eens met mijn neus over de grond, nou ja niet echt:-) door de tuin te gaan. Ik hoop tenminste dat het dan wat redelijk weer is.

Hinke.

• bert

Nou Margriet rustig aan hoor het is pas januari,en zet je de boel goed vast daar,we hebben nog een stormpje in het verschiet.Groetjes Bert.

• anneke Im

dat komt met de jaren Margriet rustig aan te gaan doen!!!

dan word jewat wijzer .Kriebelen doet het wel.

Heb wel de klimplant van Mike gezaaid dat moet nu volgens de beschrijving

staat in de warme kamer op de vensterbank

Anneke,

• Katinka

Hier kriebelt het ook, de muggen dansen weer boven de ontdooide sloot en de aarde ruikt weer naar…. aarde? Sneeuw en ijs zijn prachtig, maar nu het weg is, vind ik het ook net lente lijken en ik ben spontaan nog wat gaan snoeien. Meer kan ik (nog) niet doen.

• anja

hallo allemaal

hier schijnt de zon ook en bij mij begint het ook aardig te kriebelen.

ik kan ook zowat niet wachten om aan mijn nieuwe tuin te beginnen.

en ik heb de nieuwe planten al uitgezocht.

maar ik denk dat de tuin die ik helemaal wit wilde doen toch niet helemaal wit blijft.

er zijn zulke mooie planten dat ik een weiland nodig zou moet hebben om alles neer te zetten(maar helaas heb ik geen weiland tot mijn beschikking).

maar dat ik wat ga doen met de voortuin is zeker.

en mensen ik geniet nog steeds van dat de boom weg is wat een licht komt er nu binnen.maar ik durf toch geen planten binnen te zetten daar is het toch nog te donker voor.

groetjes anja

• Hinke

En nu de zon schijnt kan ik me dat kriebelen wel voorstellen:D:D Zag net dat de sneeuwklokjes die ik dit najaar heb geplant al boven de grond komen, heerlijk!!!

• anja

hallo hinke.

ik ben gelijk naar buiten gegaan ik heb er ook 1 gevonden leuk.

groetjes anja

• ann

Ja, het groen begint hier ook al boven de grond te komen. Bij een tuinvriendin zaten de bloemetjes er al in. Ze heeft een voortuin op het zuiden. Hier in de tuin staan ze meer in de schaduw.

Ann

• Jalos

Ben net ook heerlijk buiten geweest.

Lekker een beetje ruimen, niet alles natuurlijk maar er lag zoveeeel blad!

Verder nog een aantal Helleborussen opgepot, konijnen een schoon hok en geveegd, laat de lente maar komen!