De lente kriebelt nu al!

• Margriet

Alles komt hier al boven. De botanische tulpjes, narcisjes, crocusjes en uiteraard de sneeuwklokjes. Ook de Cammassia staat met een dikke punt boven de grond.

Lekker even buiten gewerkt, wat geveegd en verplaatst, beetje opgeruimd. Snotpompoenen in de groene bak gesmeten. :-)

Wel koud als je een paar uurtjes buiten bent. Maar dan smaakt de koffie daarna weer des te lekkerder…….

• christine

Het was hier in Oosterhout NB ook prachtig weer! Desneeuwklokjes stonden in de bloem anderhalve week geleden ( 3 maar hoor)! De schade door de vorst is tot opheden meegevallen. Lekker weer prutsen en klussen in de tuin!! Gr.Chrristine.

• Brigitte Verkuijl

Hier ook kriebels hoor!!! Al weer aangeveegd en blad is dus weer mooi weg. Heb de eerse sneeuwklokjes al weer boven staan en de groei vd crocussen is gestopt.

Verder de trieste overblijfselen van de delospermum aangeschouwd:( vergeten af te dekken met die heerlijke vorst en nu rest er alleen nog snot. Maar voor de rest ziet het er heerlijk lente achtig uit. Heb de schommelbank schoongemaakt en bij de volgende zonnge bui ga ik er heerlijk een kopje thee drinken en genieten vd eerste stralen die de aarde weer doen ontdooien.

• Teuni

Ik vind dat jullie wel vroeg zijn hoor met lentekriebels. ;) Het is nog flink koud.

Voor de vorst stond de winterbloeiende prunus subhirtella op springen maar nu lijken de knopjes erg bruin. Zal hij binnenkort toch nog gaan bloeien nu het niet meer vriest denken jullie?

Er staan ook wel verschillende groeipunten van bolletjes boven de grond. Wat is de natuur toch sterk terwijl het hier flink gevroren heeft. 2 nachten zelfs -13 graden.

gr. Teuni

• carla

Hoi Hinke,

dat met je neus over de grond doe ik ook hoor!

En zo zg ik gisteren in het plantsoen voor een eerste voorzichtige krokus bijna in bloei!

Maar hier ligt ook veel blad vooral van de Berk.Dat worden soms hele plakkaten, ik heb vlak voor de vorst nog een boel weggehaald anders komen debolletrjes er niet doorheen. Nu kun je alle krokussen etc goed zien groeien.

De konijnenontsnappen hier af en toe, ze hebben een manier gevonden om het hok te openenen. Gisterochtend een half uur op jacht geweest, wil niet weer een dood konijn vinden….

Maar ze waren er al een tijdje uit denk ik (ik zag het pas vlak voor ik naar mijn werk ging) en de halve tuin zit vol gaten. Nog gevaarlijk ook als je erin stapt…

Toch even wat anders bedenken voor dat hok zodat ze er niet meer uit kunnen ontsnappen.

Maar door die`jacht`door de tuin zag ik wel van alles uitlopen,

De Viburnum Bodnantense? staat in bloei, een Helleborus met dikke knop, Longkruid in de startblokken,Primula die het gewoon maar blijven doen.

Ja, zo langzaamaan gaan we toch richting lente……eindelijk….

Carla

• Hinke

Hier zitten hele kleine bloemetjes in de Viburnum bodnantense ‘Dawn’ maar helaas zijn er ook veel zwart geworden, toch niet zo vorst bestendig geweest blijkbaar. En ik had vanmiddag graag wat blad etc. opgeruimd maar het lijkt me nog wel heel erg vroeg dus heb het toch maar laten liggen. Voor half maart hoop ik alles opgeruimd en verplant te hebben wat nodig is:-)

Hinke.