joepie de eerste krokus!!!!

• carla

Joepie,

ik heb van de week de eerste krokusknop gezien,heel licht geel dus ik moest goed kijken maar hij is er!

Zie nu steeds meer bollen omhoog komen. In de plantsoen voor heel veel maar achter in de tuin nog maar weinig.

De Narcisen lijken wel elk jaar minder te worden…..

En ik vond nog een paar zakjes bollen!!! Maar gauw in de grond stoppen en zien wat er van komt………

Luut, heeft gelijk, de lente komt eraan!

Carla

• N

In mijn tuin zag ik gisteren het eerste sneeuwklokje. Moest goed kijken om het te vinden maar het was er echt! Toch bijzonder na al die kou. De kerstrozen beginnen te bloeien nu het niet meer zo koud is. Half februari ga ik een maand met vakantie dus als ik terugkom als een speer snoeien en opruimen.

Nina

• Plantadvies

O.a. de narcissen zullen inderdaad achteruit gaan. Je kunt ze nog eens een oppepper geven, door ze na de bloei de bloemstengel eruit te knippen, en wat mest te geven. In vele kijktuinen gaan er vele bollen na de bloei gewoon weer uit de grond na de bloei. Zij komen dan terecht op de composthoop of worden gebruikt voor veevoer. En wij met onze tuin…..wij genieten er net zolang van, totdat er geen bloem meer aankomt.

Plantadvies