welke rover kwam op visite?

• Hinke

• mw.lutetia

buizerd,luut wat een mooie foto's!

• anja

hallo hinke.

dat is inderdaad een buizerd.

ik wist niet dat die vogels zo dichtbij huizen kwamen.

en inderdaad mooie foto's.

groetjes anja

• Hinke

Dank jullie wel!! Er zijn hier veel roofvogels in de omgeving, ook veel Buizerds maar ik heb nog niet eerder één in de tuin gezien En ik twijfelde bij deze of het wel een buizerd was want hij leek me veel kleiner dat wat ik meestal hier zie.

groet, Hinke.

http://wyldewielde.tumblr.com/

• Persica

Dit is zonder twijfel een Sperwer (vrouwtje).

-Veel slanker (elegantere) en minder gedrongen krachtige bouw dan een buizerd.

- Fel gele poten maar ook ogen, (heeft de buizerd niet!)

vrg.

• Hinke

Dank je Persica. Ik heb nog maar weer even gegoogled en ik denk dat je gelijk hebt. Eerder dacht ik al dat qua grootte en kleur een Buizerd toch anders is. Ik zal eens kijken of ik een mailadres vind van de vogelmannen hier in de buurt:-)

groet, Hinke.

• john

Bijna goed Persica, het is inderdaad een sperwer maar dan wel een mannetje en geen vrouwtje :)

• Margriet

Ja, sperwer. Ze verschalken nogal eens een vogeltje……..:-(

M.

• Hinke

En ondertussen van meerdere gehoord dat het inderdaad een sperwer is (mannetje) maar mogelijk nog een jong (juveniel) exemplaar.

Vanwege die vogeltjes zal hij dan mijn tuin wel bezocht hebben, of door de harde wind de tuin ingedreven:-):-)

groet, Hinke.

• Anne-Mieke

Inderdaad een sperwer Hinke. Ik heb die de afgelopen winters ook al een paar keer in mijn stadstuintje gesignaleerd. Het valt me altijd meteen op als er een in de tuin zit, want dan houden alle andere vogeltjes zich muisstil.